Скільки коштує заправити авто: ціни на АЗС на всі види пального

Читать на русском

Автогаз значно впав в ціні

Читать на русском
Скільки коштує заправити авто: ціни на АЗС на всі види пального
Розповідаємо, яка ситуація на заправках України

Автогаз значно впав в ціні

У середу, 11 січня, преміальний бензин A-95+ у порівнянні з попереднім днем здешевшав на 5 копійок. Ціна літру популярного A-95 впала на 1 копійку, А-92 – на 17 копійок. А найбільшу різницю в  ціні демонструє автогаз: його вартість за день знизилася в середньому на 29 копійок. Сьогодні це пальне реалізують по 28,7 грн/л.

Інформатор проаналізував дані порталу “Мінфін”, який посилається на консалтінгову групу “А-95”. У мережах АЗС можна знайти:

  • Найдешевший A-95 – по 45 грн/л, а найдорожчий – по 53 грн/л.
  • Літр дизеля пропонують щонайменше за 52,49 грн, максимум – по 57,99 грн. 
  • Ціни на автогаз коливаються в діапазоні від 26,04 грн до 37 грн за літр. 

Тобто зниження середньої вартості палива відбувається саме за рахунок нижньої планки.

Наявність пального на заправках в Україні

За даними “Мінфіну”, А-95 “преміум” є на заправках більшості мереж АЗС у більшості областей України на підконтрольній території. Ціна за літр – від 47,99 грн у мережі АЗС VostokGaz на Дніпропетровщині до 55,99 грн у мережі SOCAR на Київщині, Львівщині, Одещині, Черкащині та в мережі “Паралель” на Донеччині.

Також у Донецькій області бензин А-95 “Преміум” можна купити в мережі АЗС Mango по 49,99 грн/л. На Херсонщині А-95 “преміум” є в мережах АЗС ОККО (54 грн/л) та БРСМ-Нафта (50,99 грн/л). На заправках в Луганській області бензин А-95 “преміум” відсутній.

А-95 на підконтрольній Україні території можна купити в усіх областях, крім Луганської, у більшості мереж АЗС. Найдешевше, по 45 грн/л, – у мережі ZOG в Запорізькій області. Найдорожче, 53 грн/л, – на заправках мережі “Авіас” і Neftek на Дніпропетровщині.

У Донецькій області бензин цієї марки є в мережі АЗС “Авіас”, у Херсонській – в мережах АЗС ОККО (52 грн/л) та АМІС (51,49 грн/л).

А-92 відсутній на АЗС у Донецькій, Луганській і Херсонській областях. В інших областях його можна купити за ціною від 44 грн/л у мережі АЗС ZOG в Запорізькій області до 52 грн/л в АЗС мережі “Авіас”.

Дизельне пальне можна придбати майже в усіх мережах АЗС. У Луганській області цього виду пального немає на АЗС. На Донеччині дизель зустрічається на заправках Mango (по 58,99 грн/л), а також Паралель (по 57,99 грн/л) та “Авіас” (по 55 грн/л). На Херсонщині цей вид палива є в мережах АЗС ОККО (56 грн/л), АМІС (55,49 грн/л) та БРСМ-Нафта (54,99 грн/л).

Найдешевше дизпаливо – по 52,50 грн/л – можна придбати на АЗС мережі Укр-Петроль. Найдорожче – по 58,99 грн/л – воно продається у мережі АЗС Mango на Донеччині та у мережі SOCAR у Київській, Львівській, Одеській і Черкаській областях. 

Ціни на пальне: прогноз

Попри те, що ціни на пальне на українському ринку впродовж останнього місяця у цілому дещо зросли, дефіциту на АЗС не очікується. Експерти стверджують, що постачальники моніторять ситуацію та створюють резервні фонди.

Як написав на своїй сторінці у Facebook директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн, у 2022 році Україна повністю перебудувала свій ринок пального і завдяки цьому й надалі буде забезпечена пальним.

“Жодна країна світу не стикалась із майже миттєвою втратою 100% джерел постачання пального. Європа зараз вирішує питання заміщення десь 30%, десь 40% постачань, щоб позбутися залежності від російського палива. Ми замістили 100%. Ніхто в Європі в це не вірив (там багато у що не вірили), але ми це зробили та отримали не тільки географічно диверсифікований ринок, але й принципово новий за транспортною логістикою, в якій 40% припадає на автомобільний транспорт. В умовах війни це єдина життєздатна модель”, – зауважив Сергій Куюн.

За його словами, головним викликом на ринку пального на 2023 рік є війна, й ніхто не знає, які форс-мажори вона принесе. Також серед очевидних випробувань – європейське ембарго на імпорт російських нафтопродуктів, яке стартує з 5 лютого.

Проте, як зауважив віцепрезидент мережі ОККО Юрій Кучабський, наслідки заборони на російське пальне у Європі не будуть катастрофічними для українського ринку.

“Це тільки питання ціни: ми підемо й заплатимо на $50 дорожче, але привеземо, щоб пальне було, і все. Я не Павло Глоба, я не можу всього спрогнозувати, але моє відчуття, моє бачення, що криза не повинна повторитися. Так, може бути дискомфорт, але клієнт цього не відчує”, – спрогнозував Юрій Кучабський.

Утім, за його словами, така ситуація заважає українським трейдерам підписувати довгострокові контракти з європейськими постачальниками, операторам наразі вдається законтрактувати максимум тільки 3-місячні контракти.

“На довше вони не можуть спрогнозувати. Тим більше, що ринки сусідніх країн, Польщі тієї ж самої, Румунії, нині так само імпортозалежні, й вони так само забезпечують себе імпортом. І все, що нам вдається привезти звідти, ми привозимо або транзитом, або заміщенням. Тобто, вони собі імпортують, а нам з іншого регіону віддають, оптимізуючи логістику. Ось так воно відбувається”, – пояснив Кучабський.

Попит на пальне під час енергокризи

Після низки ударів по Україні система енергозабезпечення знаходиться у кризовому стані. Для того, щоб уникнути перенапруження мережі, енергетики вводять аварійні відключення світла.  Для того, щоб заклади і надалі працювали, бізнес закуповує генератори.

Очевидним є попит на пальне, адже саме на ньому і працюють генератори. Втім, експерти кажуть про те, що це несуттєво вплине на паливний ринок в Україні, на відміну від ситуації в Європі, де країни переорієнтовуються з російського ринку на інших постачальників нафтопродуктів. 

Раніше ми писали про те, чи буде дефіцит бензину в Україні. Також читайте про здешевлення пального напередодні Різдва

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.