Клієнт Ощадбанку помітив перекази на картку ПриватБанку на 34 483 гривень, яких він не робив - чи повернув суд кошти

В Ощадбанку вказують, що фінансові операції здійснювались через мобільний додаток «Ощад 24» з використанням фінансового номера телефону чоловіка

Ощадбанк
Чоловік втратив з рахунку в Ощадбанку 34 483 гривень, кошти переказали на картку ПриватБанку

Чоловік помітив, що з його рахунку в Ощадбанку здійснено несанкціоновані перекази на картку АТ «ПриватБанк» на загальну суму 34 483 гривень. Він не ініціював вказані операції, тому просить банк повернути кошти. Про це йдеться у рішенні Деснянського районного суду Києва, опублікованому 31 березня 2025 року. 

05.12.2022 року чоловік помітив, що з його рахунку було здійснено несанкціоновані перекази на картку АТ «ПриватБанк» на загальну суму 34 483 гривень. При цьому, жодних смс-повідомлень про списання коштів з його рахунку чи кодів-підтверджень для здійснення операцій на телефон не приходило. Він звернувся із заявою щодо повернення несанкціоновано списаних коштів, у відповідь на яку банк рекомендував звертатись до правоохоронних органів. Надалі громадянин отримав відповідь від АТ «Ощадбанк» від 26.04.2023 року, в якій банк послався на п.п. 9.14 розділу 9 «відповідальність клієнтів та банку» згідно з договором комплексного банківського обслуговування фізичних осіб від 05.08.2015 року зі змінами та доповненнями, та вказав, що це його вина, що з картки було несанкціоновано стягнено кошти. При цьому клієнт вважає, що АТ «Ощадбанк» порушив умови договору банківського зберігання та не забезпечив схоронність його коштів, відмовився їх повертати та не вчинив жодних дій для відновлення становища, порушивши його права. 

"За фактом шахрайських дій з коштами, зі сторони АТ «Ощадбанк» була проведена службова перевірка. За результатами перевірки встановлено, що вхід в операції через мобільний додаток «Ощад 24/7» здійснено коректно з використанням фінансового номера телефону позивача із підтвердженням біометрією або кодом доступу. Крім того, фінансові операції здійснювались через мобільний додаток «Ощад 24» з використанням фінансового номера телефону позивача. При цьому, для реєстрації й встановлення мобільного додатку використовуються реквізити та ПІН-код до неї, які відомі тільки клієнту, одноразові ОТР-паролі, які надаються клієнту в автоматичному режимі на фінансовий номер мобільного телефону. Фінансовий номер не змінювався з 14.09.2021 року. Додаткових карток рахунку не відкривалось. 05.12.2022 року - ліміт на перекази було збільшено через «Ощад 24» до 40 тисяч грн/добу; 05.12.2022 року - здійснено блокування картки. Перекази через «Ошад 24» здійснено на картку ПриватБанку. Позивачем не надано доказів, які б свідчили, що саме з вини банку було знято кошти з банківської картки позивача, при цьому, твердження позивача, що це не він перераховував кошти, а інша особа шляхом таємного викрадення, не є підтвердженими доказами в матеріалах справи", - заявили в Ощадбанку. 

Яким було рішення суду? 

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Вхід до мобільного додатку «Ощад 24» відбувся коректно, платіжні операції були підтверджені біометрією/кодом доступу, кримінальне провадження за фактом незаконного заволодіння коштами не зареєстровано, він не підтвердив наявності статусу потерпілої особи в межах кримінального провадження.

"Суд приходить до висновку, що відповідач провів платіжні операції належним чином, відтак відсутні підстави для стягнення заявлених позивачем сум коштів", - наголосив суд. 

Слідкуйте за нами у Telegram

Image
Оперативні новини та разбори: Україна, світ, війна

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube