«Ситуація, коли у мобільних операторів 80% анонімних абонентів - неправильна. За таких умов можна сформувати хоч величезну ботоферму, хоч армію шахедів, хоч армію шахраїв!»
Найважливішим для мене в цій роботі було зберегти чесність. Я не шукав красиві слова - я шукав справжні. Це пісня не про драму, а про втому від себе, від очікувань, від спроб, - розповів автор. - Я ніби спілкуюся зі слухачем наодинці, без ширми. Це було складно, але й важливо.
Юристи радять звертатися з цього приводу до Нацбанку
Клієнт Monobank заявив, що більше не буде розміщувати гроші на депозиті в цій фінустанові. Своє незадоволення він пояснив тим, що не отримав після закінчення строку депозиту того, на що розраховував, відкриваючи його. Що саме не влаштувало людину?
2 серпня 2022 року Monobank оновив застосунок і повідомив, що в ньому можна придбати валюту за вигідним курсом на 50 тисяч грн та покласти її на тримісячний депозит. Також з того часу у Monobank можна поповнювати валютою чинні строкові депозити, до завершення яких залишається не менше трьох місяців.
Після закінчення терміну дії депозиту, пообіцяли в банку, гроші будуть або перераховані на валютну картку клієнта, або видані йому готівкою у відділеннях Універсал Банку та банків-партнерів. Відеоінструкція, як купити валюту онлайн в Монобанку, тут.
“Однозначно в Monobank цей депозит розміщати більше не буду. Просто заморозити свої гроші на три місяці, потріпати нерви з поверненням валюти та зрештою отримати пропозицію забрати суму гривнею. Причому по тому ж курсу, що і купував. Мене це не влаштовує!”,– написав клієнт у скарзі, розміщеній на сайті “Мінфін”.
Він зауважив, що ні в якому разі не закликає уходити з Monobank, оскільки він зручний своєю “оплатою частинами”, комунальними платежами, кешбеками, застосунком. Але в частині депозитів банк, на його думку,програє іншим фінустановам.
“Нам шкода, що у вас склалася така думка. Ми намагаємося зробити все можливе, щоб процес отримання валюти не викликав у клієнтів складнощів, проте війна вносить свої корективи. Сподіваємося, що надалі будемо тільки радувати вас”, – написали у відповідь представники Monobank.
Приблизно таку ж відповідь банк розмістив і під повідомленням іншого клієнта, який написав: “Прийшла і моя черга помучаться з поверненням депозиту з Моно”. За його словами, в касі А-Банку, який є банком-партнером Monobank і має обслуговувати його клієнтів, не виявилося валюти, а замовити її чомусь не можна.
“Написав звернення до НБУ, додав відповідь від Моно. Побачимо, що скаже регулятор”, – повідомив клієнт.
Масові скарги українців на неможливість зняти з банківських рахунків та депозитів готівкову валюту спостерігалися у вересні цього року. Тоді клієнти державного ПриватБанку повідомляли, що він скасовує їхні заявки на зняття готівкової валюти з рахунків через її дефіцит.
“Попри зрозумілі під час війни труднощі з логістикою готівкової валюти з-за кордону, ми робимо все можливе для задоволення зростаючого у рази попиту клієнтів на валюту. ПриватБанк має достатньо резервів для задоволення потреб кожного клієнта”, – запевняли тоді в банку.
6 вересня Національний банк України оголосив про рішення підтримати українські банки готівковою валютою, тож невдовзі всі заявки клієнтів на її зняття буде виконано. А напередодні НБУ дозволив банкам продавати населенню весь обсяг придбаної ними безготівкової валюти починаючи із 13 квітня 2022 року, а не половину від цього обсягу, як було раніше. І з того часу проблема начебто була вирішена. Чому зараз у клієнтів Monobank знову виникають проблеми з отриманням готівкової валюти, незрозуміло.
“Згідно з пунктом 16 постанови НБУ № 516, якщо кошти залучені на депозитний рахунок в іноземній валюті, банк повинен повернути гроші у валюті депозиту. Або ж на умовах та в порядку, передбачених договором. І лише відповідно до заяви вкладника – у національній валюті”, – пояснює адвокат Володимир Місечко в коментарі сайту “Мінфін”.
За інформацією НБУ, операції з вкладами можна проводити у відділеннях банків, що працюють. Проте існують певні обмеження: зняти кошти з валютного рахунку можна в еквіваленті 100 тис. грн на день. Видавати валюту на суму, що перевищує цей ліміт, заборонено постановою НБУ № 18 “Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану”. Інші обмеження щодо видачі клієнту готівки в іноземній валюті відсутні. Тому така поведінка зі сторони банку є протизаконною.
Ігор Ясько, керуючий партнер ЮК Winner, зазначає: якщо клієнт зіткнувся з таким порушенням, він, передусім, має зафіксувати факт відмови, після чого може зателефонувати на “гарячу” лінію банку чи НБУ та повідомити про порушення своїх прав.
Адвокат Володимир Місечко уточнює: у випадку відмови повернути депозит у валюті банк зобов'язаний:
Передусім юристи радять фіксувати факти правопорушень та звертатися зі скаргою до Національного банку України. Додатково вкладник може звернутися до суду з вимогою про стягнення заборгованості з банку та штрафних санкцій за прострочення термінів повернення коштів.
Нагадаємо, українцям заборонили переказувати гроші з гривневих карток на закордонні. Крім того, голова НБУ Кирило Шевченко подав у відставку та пояснив причину свого рішення. Також Інформатор писав, як отримати спадщину на вклад у банку.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.
Ольга Чорна