Жінка вказує, що відключення відбулося виключно через неправомірні дії ДТЕК й ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги», але тепер вона має сплатити за підключення 3 300 гривень, щоб відновити енергопостачання до свого домоволодіння
Працівники ДТЕК припинили постачати електрику за адресою жінки. З'ясувалось, що будинок помилково віднесли до нежитлової нерухомості, тому їй потрібно заплатити 3 300 гривень за підключення. Про це йдеться у рішенні Шевченківського районного суду Дніпра, опублікованому 1 липня 2025 року.
Жінка вчасно сплачувала рахунки, передавала показники, забезпечувала вільний доступ до лічильника. 05.07.2024 року з'явились контролери АТ «ДТЕК Дніпропетровські електромережі» та повідомили, що постачальник самовільно змінив умови чинного договору, припинивши його дію на умовах комерційної пропозиції «Побутова» з 01.11.2022 року. Таким чином, через різницю в тарифах, які сплачують побутові та інші споживачі, за її адресою начебто виникла заборгованість і вони мають провести відключення об'єкта від енергопостачання. Вона надала їм договір, який, як виявилося пізніше, був втрачений ДТЕК. Але, не дивлячись на це, відключення відбулося й лічильник було опломбовано. Вважає, що для відключення електроенергії були відсутні правові підстави. Як виявилося, через втрату договору Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпровські енергетичні послуги», керуючись нормами постанови КМУ від 05.06.2019 року, помилково віднесло даний об'єкт до нежитлової нерухомості. Після відключення їй надійшов лист від 30.07.2024 року, у якому повідомлялося, що, враховуючи отримані від неї документи, якими визначена належність об'єкта до «об'єкта побутового споживача» в розумінні значень п. 1.1.2 Правил роздрібного ринку електричної енергії, зміни умов договору скасовані постачальником, а договір діє на тих самих умовах та на той самий строк. Тобто, дане відключення відбулося виключно через неправомірні дії ДТЕК й ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги», але тепер вона має сплатити за підключення 3 300 гривень, щоб відновити енергопостачання до свого домоволодіння.
"19.06.2024 року на адресу ОСР надійшла вимога постачальника про обмеження та припинення розподілу (передачі) електроенергії споживачам згідно з реєстром. Підставою для цього є 7.5.2 ПРРЕЕ припинення повністю або частково постачання електроенергії у зв'язку із заборгованістю з оплати за спожиту електроенергію відповідно до умов договору з електропостачальником. 19.06.2024 року на адресу позивачки направлене попередження №35624/1001 про припинення (обмеження) постачання електроенергії. 05.07.2024 року на об'єкті споживача припинений розподіл (передача) електроенергії та складено акт №194625. Таким чином, працівники АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» діяли відповідно до вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії, Кодексу комерційного обліку електричної енергії, Кодексу системи розподілу, що не суперечить чинному законодавству. 29.07.2024 року вона звернулася до ОСР для формування паспорта точки розподілу, точка сформована за адресою, за яким відкрито рахунок. За підключення електроенергії позивачка має сплатити ОСР кошти в сумі 3 300 гривень. ОСР зобов'язаний виконати вимогу постачальника про відключення споживача та не перевіряє підстави для відключення", - заявили у ДТЕК.
Суд частково визнав позов жінки. Дії акціонерного товариства «ДТЕК Дніпровські електромережі», ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги», які призвели до відключення енергопостачання об'єкта споживача, визнали неправомірними. Акціонерне товариство «ДТЕК Дніпровські електромережі» зобов'язали власним коштом відновити електропостачання об'єкта споживача.
"Отже, слід констатувати, що неправильне визначення статусу споживача як такого, що не є побутовим, нарахування вартості електроенергії за більш високим тарифом та подальше відключення об'єкта позивача 05.07.2024 року відбулися через помилку відповідачів та, відповідно, є порушенням її прав як споживача електричної енергії", - наголосив суд.