Лещенко приїхав у Раду на запит нардепа Железянка і прояснив суть ідеї про 300 кілометрів для кожного пасажиру
Заступник голови Наглядової ради Укрзалізниці і в минулому журналіст Сергій Лещенко приїхав у Верховну Раду на запит нардепа Железянка і прояснив суть ідеї про 300 кілометрів для кожного пасажиру. Але тепер його хейтять разом із прем'єркою Юлією Свириденко, яку вважають авторкою ідеї.
Він зробив низку заяв. Зокрема, наступні:
На думку Лещенка, протиріччя тут немає. Справа у чому. Пасажирські перевезення дійсно збиткові у річному обсязі. Але ця збитковість нерівномірна. У сезон відпусток, принаймні у мирний час, перевезення приносять прибуток, квитки розкуповують на місяць наперед, що до речі спостерігалося також цього літа.
А восени УЗ катає пусті вагони, бо кількість пасажирів стрімко скорочується. Тобто, на думку ініціаторів проєкту про 3000 безкоштовних кілометрів, якщо УЗ все одно виходить на збитки восени та навесні, чому б хоча б не робити людям добро та не возити їх безкоштовно. На думку фахівців, це також може скоротити навантаження на літній період. Хтось перенесе поїздку на час, коли квитки стануть безкоштовними.
Тут Лещенко фактично підставив плече голові уряду Юлії Свириденко, яка опинилися в епіцентрі хейту через ідею про 3000 безкоштовних кілометрів.
Але залишається питання. Навіть зараз УЗ щось отримує під час перевезень у "несезонний" період. Тепер вона мабуть отримає повний нуль. Тобто збитки все ж таки збільшаться? Чи безкоштовні кілометри будуть якось розпорошені серед різних категорій пасажирів. Це питання залишаємо відкритим.
Декілька фактів, які допоможуть зрозуміти, що пропозиція безкоштовних кілометрів - не повна дурість.
1 листопада президент Володимир Зеленський оголосив про нові програми підтримки українців взимку. Її складовою частиною стала програма "УЗ-3000". Йдеться про можливість безкоштовно проїхати 3000 км Україною потягом. Ця ініціатива викликала багато питань. 2 листопада Укрзалізниця дала на них відповіді.
Зазначалося, що "3,000 кілометрів" покликані розвантажити найпіковіші періоди: чимало пасажирів готові змінювати дату і навіть місяць подорожі за суттєво нижчої ціни. Для порівняння: у серпні, коли надскладно взяти квитки хоч кудись, залізниця перевозить 2,6 млн пасажирів, а в лютому лише 1,9 млн. Відповідно, в період з меншим навантаженням є можливість дозаповняти місця (навіть без додаткових рейсів можемо запропонувати до 200-250 тис місць на місяць в періоди нижчого попиту), пропонувати подорожі «за кілометри» й перевозити додатково пасажирів, не нарощуючи витрати.