Динамічне ціноутворення на місця в СВ та Інтерсіті пропонує Лещенко
В «Укрзалізниці» анонсували так зване динамічне ціноутворення на квитки у спальний вагон чи потяг «Інтерсіті». Про це 5 листопада заявив член наглядової ради «Укрзалізниці» Сергій Лещенко під час виступу у Верховній Раді. Дивно, адже напередодні голова правління АТ "Укрзалізниця" Олександр Перцовський заявляв, що тарифи для пасажирів поки не зростатимуть. Інформатор направив запит до Укрзалізниці, щоб там пояснили, кому з достойників вірити.
"Ми плануємо підняти динамічне ціноутворення для СВ та першого класу Інтерсіті. Це частково покращить результати, але не повністю", – сказав Лещенко.
Лещенко зазначив, щоб загалом уникнути збитків від пасажирських перевезень необхідно збільшити ціни на пасажирські перевезення в 3-4 рази, що неможливо під час війни.
Останній раз "Укрзалізниця" піднімала ціни з 1 лютого цього року на міжнародні поїзди до Польщі та Угорщини – на 17-37%. Так, вартість квитків у напрямку Польщі за рахунок зменшення знижки зросла у вагонах 1 класу "Інтерсіті+" та СВ на 20-27%, у вагонах купе – на 9-27%. Вартість проїзду в найпопулярніших міжнародних поїздах: Київ – Варшава зросла на 37%, Київ – Будапешт – на 17% у вагонах СВ і на 21% - у купейних вагонах.
Згідно з очікуваннями "Укрзалізниці", які були представлені у проєкті держбюджету-2026, збиток від пасажирських перевезень у 2025 році становитиме 20,8 млрд грн, у 2026 році – 22,3 млрд грн, у 2027 році – 24,7 млрд грн та у 2028 році – 29,4 млрд грн. За результатами діяльності компанії у 2024 році збиток за сегментами пасажирських перевезень збільшився на 2,4 млрд грн, або 15,4% – до 18,1 млрд грн, джерелом його покриття був прибуток від сегменту вантажних перевезень, який становив 20,4 млрд грн. Водночас компанія прогнозує різке зниження прибутку від вантажних перевезень у 2025 році до 0,9 млрд грн, помірне зростання у 2026 році до 9,0 млрд грн, у 2027 році до 12,6 млрд грн та у 2028 році до 19,3 млрд грн. Загалом у 2024 році УЗ збільшила виручку на 11,1% – до 102,87 млрд грн, але отримала чистий збиток 2,71 млрд грн проти чистого прибутку 5,04 млрд грн у 2023 році.
Як повідомляв Інформатор, частину збитків "Укрзалізниці" від пасажирських перевезень у 2025 році в розмірі 13 млрд гривень буде компенсовано за рахунок резервного фонду державного бюджету. Таким чином тарифи для пасажирів поки не зростатимуть. Про це 4 листопада розповіли голова правління АТ "Укрзалізниця" Олександр Перцовський та міністр фінансів Сергій Марченко.