ДТЕК припинив постачати електрику за адресою дніпрянки через власну помилку - що вирішив суд

За адресою жінки раптово з'явилися контролери АТ «ДТЕК Дніпропетровські електромережі» та повідомили, що постачальник самовільно змінив умови чинного договору, припинивши його дію на умовах комерційної пропозиції «Побутова» з 01.11.2022 року

ДТЕК
ДТЕК помилково припинив постачати електрику з аадресою клієнтки

ДТЕК припинив постачати електрику за адресою жінки. З'ясувалось, що компанія припустилась помилки, яка полягає у неправильному визначенні статусу споживача. Про це йдеться у рішенні Шевченківського районного суду Дніпра, опублікованому 19 червня 2025 року. 

Жінка є власницею земельної ділянки, на якій наявний об'єкт незавершеного будівництва, який ще не введено в експлуатацію. 28.10.2011 року між нею та ПАТ «Енергопостачальна компанія «Дніпрообленерго», яке перейменоване в Акціонерне товариство «ДТЕК Дніпропетровські електромережі» і є його правонаступником, був укладений договір. 05.07.2024 року раптово з'явилися контролери АТ «ДТЕК Дніпропетровські електромережі» та повідомили, що постачальник самовільно змінив умови чинного договору, припинивши його дію на умовах комерційної пропозиції «Побутова» з 01.11.2022 року. Таким чином, через різницю в тарифах, які сплачують побутові та інші споживачі, за її адресою начебто виникла заборгованість і вони мають провести відключення об'єкта від енергопостачання. Вона вважає, що відключення електроенергії домоволодіння було припинене незаконно.

"19.06.2024 року на адресу ОСР надійшла вимога постачальника про обмеження та припинення розподілу (передачі) електроенергії споживачам згідно з реєстром. Підставою для цього є 7.5.2 ПРРЕЕ припинення повністю або частково постачання електроенергії у зв'язку із заборгованістю з оплати за спожиту електроенергію відповідно до умов договору з електропостачальником. 19.06.2024 року на адресу громадянки направлене попередження про припинення (обмеження) постачання електроенергії. 05.07.2024 року на об'єкті споживача припинений розподіл (передача) електроенергії та складено акт. Таким чином, працівники АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» діяли відповідно до вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії, Кодексу комерційного обліку електричної енергії, Кодексу системи розподілу, що не суперечить чинному законодавству. 29.07.2024 року позивачка звернулася до ОСР для формування паспорта точки розподілу. За підключення електроенергії вона має сплатити ОСР кошти в сумі 3 300 гривень", - заявили у ДТЕК. 

Розгляд справи 

Суд з'ясував, що відомості про наявність гаража ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» отримало за запитом від АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі», що обома визнається та не заперечується. Разом з тим, з наданих ними документів не вбачається, чим саме була підтверджена наявність гаража на земельній ділянці жінки, і надалі ці відомості були спростовані наданими нею документами, що було визнане компаніями та знайшло своє відображення в листі ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» від 30.07.2024 року на її ім'я, яким повідомлено про скасування листа від 11.10.2022 року про зміну умов договору на умовах комерційної пропозиції «Побутова» з 01.11.2022 року та про те, що договір про постачання електричної енергії за особовим рахунком є чинним на тих самих умовах та на той самий строк.

"Отже, слід констатувати, що неправильне визначення статусу споживача як такого, що не є побутовим, нарахування вартості електроенергії за більш високим тарифом та подальше відключення об'єкта громадянки 05.07.2024 року відбулися через помилку відповідачів та, відповідно, є порушенням її прав як споживача електричної енергії. Посилання відповідачів на те, що саме позивачка не надала відповідних документів для визначення статусу об'єкта, є неспроможними з огляду на те, що саме до обов'язків відповідачів як оператора системи розподілу та електропостачальника віднесене узагальнення відомостей про об'єкти електропостачання, а обов'язком споживача є оплата наданих послуг та користування ними у спосіб, що не суперечить закону. Згідно з укладеним 28.10.2011 року договором об'єктом споживача за цим договором є саме будинок, в тексті договору відсутні відомості про наявність гаража, тобто, ситуації, коли змінювалися умови щодо об'єкта електропостачання з ініціативи споживача, не відбувалося, і негативні для громадянки наслідки настали виключно за помилкових дій відповідачів", - вказується у матеріалах справи. 

Що вирішив суд? 

Суд частково задовольнив позов жінки. Дії акціонерного товариства «ДТЕК Дніпровські електромережі» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпровські енергетичні послуги», які призвели до відключення енергопостачання об'єкта споживача, визнали неправомірними. Акціонерне товариство «ДТЕК Дніпровські електромережі» зобов'язали власним коштом відновити електропостачання об'єкта споживача.

"Суд вважає доведеним факт неправомірності відключення енергопостачання об'єкта споживача. При цьому суд вважає за потрібне визнати неправомірними дії з відключення енергопостачання обох відповідачів, оскільки вони є взаємопов'язаними: відключення фактично відбулося працівниками АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» за вказівкою ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги», виданою на підставі інформації, отриманої від АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі». Отже, відповідачі не пересвідчилися у правильності отриманої інформації, їхні дії були передчасними та такими, що порушили права позивачки як споживача послуг. Щодо зобов'язання відповідачів власним коштом відновити електропостачання об'єкта, то така вимога має бути задоволена частково лише стосовно АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі», оскільки саме до повноважень цього відповідача віднесене приєднання споживачів до електромереж та обмеження електропостачання", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube