У ПриватБанку вважають, що чоловік обрав неналежний спосіб захисту порушених прав
Чоловік втратив з кредитної картки кошти у сумі 78 731 гривні. Натомість ПриватБанк нарахував та змушує платити відсотки на загальну суму 34 170 гривень. Про це йдеться у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 12 грудня 2025 року.
У період з 29 червня 2024 року по 30 червня 2024 року з кредитної картки клієнта ПриватБанку було знято кошти на загальну суму 78 731 гривні невідомими особами, проте він стверджує, що у вказаний період платіжні операції по картці не проводив, а зняття коштів з рахунку стало можливим у результаті втрати мобільного телефону з фінансовим номером. 30 червня 2024 року звернувся до поліції із заявою про вчинення кримінального правопорушення, в якій повідомив про заволодіння невідомими особами доступом до карткового рахунку на втраченому мобільному телефоні, на підставі якої внесені відомості про вчинення кримінального правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочато досудове розслідування від 1 липня 2024 року, у зв'язку із чим його було визнано потерпілим. Разом з цим, вказує, що у період з 1 серпня 2024 року по 1 вересня 2025 року йому були нараховані відсотки на загальну суму 34 170 гривень. У зв'язку із вищенаведеним звернувся до суду за захистом своїх порушених прав.
ПриватБанк подав до суду відклик на позовну заяву, в якому заперечував проти задоволення позовних вимог, обґрунтовуючи тим, що чоловіком обрано неналежний спосіб захисту порушених прав. Вказував, що він був ознайомлений і погодився з умовами та правилами надання банківських послуг АТ «КБ «ПриватБанк», тобто був обізнаний про свій обов'язок негайно повідомляти емітента інформацію, що стала відома про втрату фінансового номера. Проте, зняття коштів, яке клієнт вважає незаконним і здійсненими невстановленими особами, проводилося з 29 червня 2024 року по 30 червня 2024 року, в той час, як він повідомив банк про втрату фінансового номера тільки 2 липня 2024 року. Таким чином, ним не надано доказів порушення його прав та інтересів з боку ПриватБанку.
Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Він не забезпечив надійного зберігання власного мобільного телефону з фінансовим номером, не захистив телефон паролем або біометричними даними (відбиток пальця, скасування обличчя), негайно не повідомив банк про його втрату, чим сприяв використанню інформації збереженої на телефоні третіми особами, що дало змогу ініціювати платіжні операції, тобто своєю бездіяльністю дав змогу третім особам отримати вільний доступ до карток ПриватБанку в системі «Приват-24».
"Розпорядження на списання коштів з рахунку позивача було вчинено з використанням його фінансового телефону шляхом недбалості позивача зі збереження такого телефону, що мало наслідком отримання сторонніми особами доступу до Приват-24 та списання коштів з його рахунків. Таким чином, позивачем не надано суду належних, допустимих, достатніх та достовірних доказів того, що кошти були зняті не ним, а невстановленими особами, відповідача повідомлено про втрату банківської картки з порушеннями вимог Закону України «Про платіжні послуги», відтак позов до АТ «КБ «ПриватБанк» безпідставний. Оцінюючи належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженню наявних у справі доказів суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову", - наголосив суд.