Львів'янка втратила з рахунків 199 900 гривень, а ПриватБанк відмовляється їх повертати - що вирішив суд

У ПриватБанку вказують, що кошти списані невідомою особою шляхом надання доступу до Приват-24 на особистому смартфоні, а не з ініціативи банку

ПриватБанк
Клієнтка ПриватБанку втратила з рахунків кошти у загальному розмірі 199 900 гривень

Жінка виявила, що з її рахунків зникли кошти у розмірі 199 900 гривень. Вона звернулась до ПриватБанку з вимогою повернути вказану суму, але їй відмовили. Про це йдеться у рішенні Галицького районного суду Львова, опублікованому 14 жовтня 2025 року. 

18.03.2024 року з карток жінки були списані кошти на загальну суму 199 900 гривень, без її відома, через мобільний додаток «Приват-24». Вона звернулась та повідомила про зазначені вище події та просила повернути незаконно списані кошти. Проте, банк вказав про необхідність звернутись до правоохоронних органів та про неможливість повернути незаконно списані кошти, лише вказавши, що були списані кредитні кошти, які їй необхідно повернути. 22.03.2024 року поліцією внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та станом на даний час в межах даного кримінального провадження здійснюються необхідні слідчі дії. 

"14.03.2024 року відбулось підняття кредитного ліміту до 200 тисяч гривень на підставі заявки, яка подана позивачкою 12.03.2024 року. По виписці з карток встановлено, що кошти у розмірі 199 тисяч гривень були переказані за допомогою Приват-24 на карту Ощадбанку. Згідно з адмінкою Приват-24 зафіксовано численні зміни пароля в Приват-24, в тому числі й з типового пристрою SM-A105F|Samsung. Вірне введення пін-коду картки позивачки, як умова здійснення зміни пароля входу до Приват-24 свідчить про розголошення персональних даних саме клієнткою, адже загальновідомою є та обставина, що користувач картки, і тільки володіє інформацією про обраний ним же пін-код до банківської картки. У підсумку позивачка порушила свої обов'язки як користувачка платіжних послуг: розголосила індивідуальну облікову інформацію третім особам; не забезпечила належного зберігання інформації, яка дає змогу ініціювати та виконувати платіжні операції; не повідомила негайно банк про втрату доступу до фінансового номера телефону. Таким чином, кошти списані невідомою особою шляхом надання доступу до Приват-24 на особистому смартфоні, а не з ініціативи банку. Докази того, що події, які мали місце 12.03.2024 року-18.03.2024 року відбулися за сприянням зі сторони АТ КБ "ПриватБанк" до позову не надано", - заявили у ПриватБанку.

Розгляд справи 

Суд з'ясував, що кошти списані невідомою особою не з ініціативи банку, докази того, що події, які мали місце 12.03.2024 року-18.03.2024 року відбулися за сприянням зі сторони АТ КБ "ПриватБанк" до позову не надано. Нею не пояснено, яким чином сторонній особі стали відомі фінансовий номер телефону, дані пароля входу в «Приват-24» й ПІН-код картки, які надали змогу успішно увійти в «Приват-24», перевипустити нову картку, ініціювати та здійснити перекази коштів, користуватись повністю всім функціоналом «Приват-24», в той час, коли наведені дані повинні бути відомі лише їй. Не повідомила вона банк про несанкціоноване підняття кредитного ліміту та списання коштів в сумі 199 900 гривень, блокування, припинення/призупинення/збої в роботі фінансового номера телефону. До моменту здійснення банківських платіжних операцій у системі дистанційного обслуговування клієнтів INTERNET BANKING Приват-24, що мали місце в період 12-18.03.2024 року, від неї в АТ КБ "ПриватБанк" жодними засобами зв'язку не подавались сигнали блокування карток, доступу до Приват-24, зупинки чи скасування банківських операцій. Не повідомила вона банк про втрату: - PIN-кодів; - паролів доступу; - контрольної інформації. Звернень в банк на гарячу лінію АТ КБ "ПриватБанк" не виявлено. Запис розмови клієнта на гарячій лінії 3700 відсутній. Звернулась громадянка з заявою до відділення АТ КБ "ПриватБанк" з письмовою заявою лише 25.03.2024 року, в якій просила, провести розслідування по шахрайських діях та при зупинити нарахування відсотків по карті "Універсальна". Завіреними примірниками розгорнутих виписок за рахунками доводяться ті обставини, що спірні операції ініційовано та виконано (12.03.2024 року - 18.03.2024 року) до того, як банк отримав повідомлення клієнта про їх заперечення (25.03.2024 року), відтак відповідальність за них залишається за користувачем картки. Тому ризик збитків від здійснення операцій та відповідальність несе користувач.

Що вирішив суд? 

Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Нею не доведено факт списання коштів з її рахунку саме з вини ПриватБанку, наразі триває досудове розслідування у кримінальному провадженні, де остаточне рішення не прийнято.

"Враховуючи відсутність доказів на підтвердження порушення прав позивачки внаслідок незаконних дій відповідача, у задоволенні позову слід відмовити", - наголосив суд. 

Слідкуйте за нами у Telegram

Image
Оперативні новини та разбори: Україна, світ, війна

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити