Клієнт відмовляється повертати ПриватБанку заборгованість за кредитом у розмірі 60 620 гривень - що вирішив суд

Чоловік вказує, що сумлінно виконував умови договору з ПриватБанком, своєчасно сплачував всі платежі та не мав заборгованості за кредитом, що підтверджується наданими банком розрахунками

Кредит
ПриватБанк виставив чоловіку борг за кредитом у розмірі 60 620 гривень, але він відмовляється його погашати

ПриватБанк виставив чоловіку заборгованість за кредитом у розмірі 60 620 гривень. Однак він відмовляється погашати, адже кошти з його рахунку викрали. Про це йдеться у рішенні Березанського районного суду Миколаївської області, опублікованому 20 січня 2025 року.

26 квітня 2023 року чоловік на підставі анкети-заяви про приєднання до умов та правил надання банківських послуг б/н від 4 березня 2011 року отримав кредит у вигляді встановленого кредитного ліміту на картковий рахунок. У зв'язку з невиконанням ним своїх зобов'язань за вказаним кредитним договором його заборгованість станом на 13 березня 2023 року склала 60 620 гривень, у тому числі: заборгованість за кредитом - 49 229 гривень, заборгованість за відсотками за користування кредитом - 11 390 гривень.

"Банком проведено перевірку, у ході якої встановлено, що клієнт повідомив, що продавав товар на OLX, прийшло фішингове посилання, перейшовши на яке, ввів конфіденційні дані карток та пароль до Приват-24, оскільки думав, що вводить дані на сайті Приват-24, та кошти були переказані за допомогою Приват-24 через віртуальний термінал W 194348 (власник термінала JOINT-STOCK COMPANY "SENSE BANK"), при цьому змін логіну та паролю до Приват-24 не відбулось, смс на номер клієнта не знайдені в архіві, зв'язок на телефоні не зникав, компрометація паролів відбулася. Входи в Приват-24 були з різних пристроїв: ZTE 8010|ZTE, REDMI 5A GLOBAL|XIAOMI. Аналізом проведених транзакцій через адмінку "PanLike" встановлено, що всі транзакції проведено з ручним вводом номера картки (posentrey mode-12), введенням cvv-коду (resp code-1) та коду для інтернет-платежів - 3-D Secure (pos condition-82), NFC pay-N. Спірні дії третіх осіб стосовно відповідача, в результаті яких з його карток несанкціоновано списано кошти, сталися як наслідок дій клієнта під впливом невстановлених осіб, вина банку відсутня", - заявили у ПриватБанку. 

Позиція чоловіка

Чоловік надав суду відклик на позовну заяву, у якому просив відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що він сумлінно виконував умови договору з банком, своєчасно сплачував всі платежі та не мав заборгованості за кредитом, що підтверджується наданими банком розрахунками. Проте внаслідок шахрайських дій з його карткового рахунку 16 червня 2022 року було викрадено кошти, а саме кредитний ліміт у сумі 49 229 гривень (яка значиться як заборгованість за тілом кредиту) та його власні кошти в сумі 1 159 гривень, загалом 50 389 гривень. Про вказані обставини громадянин негайно повідомив банк за телефоном гарячої лінії 3700, заблокував платіжну картку та 17 червня 2022 року подав заявку на повернення коштів. 18 червня 2021 року у поліції за його заявою від 17 червня 2022 року порушено кримінальне провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 190 Кримінального кодексу України.

Що вирішив суд?

Суд відмовив у задоволенні позову. Чоловік звертався до ПриватБанку про скасування спірної транзакції та до правоохоронних органів з приводу вчинених стосовно нього шахрайських дій, що свідчить про те, що у нього була дійсно відсутня воля на вчинення такого перерахування, а банком не заперечено факту його звернення з вимогою про скасування цієї транзакції. 

Посилання ПАТ КБ «ПриватБанк» на ту обставину, що відповідач порушив умови та правила надання банківських послуг, оскільки своїми діями сприяв незаконному використанню інформації, яка дала змогу ініціювати третій особі проведення платіжних операцій, не заслуговують на увагу, оскільки такі доводи зводяться виключно до припущень, що не мають доказового підтвердження. Позивач не довів того, що відповідач втрачав та/або сприяв незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. Про результати службового розслідування за вказаним фактом ПАТ КБ «ПриватБанк» не надано відповіді. Також встановлено, що відповідач звертався до банку про скасування спірної транзакції та до правоохоронних органів з приводу вчинених стосовно нього шахрайських дій, що свідчить про те, що у відповідача була дійсно відсутня воля на вчинення такого перерахування, а банком не заперечено факту його звернення з вимогою про скасування цієї транзакції. Доводи позивача щодо порушення відповідачем умов та правила надання банківських послуг, що призвело до несанкціонованого зняття коштів з його карткового рахунку, оскільки він своїми діями сприяв незаконному використанню інформації, яка дала змогу ініціювати третій особі проведення платіжних операцій, не заслуговують на увагу, оскільки вони ґрунтуються виключно на припущеннях, що не мають доказового підтвердження. Тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню, оскільки в ході судового розгляду було встановлено, що вони є необґрунтованими, не підтверджені належними та допустимими доказами", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube