Як нестача пального за кордоном вплине на ринок України

Читать на русском

В країні останнім часом збільшився попит на бензин і дизельне пальне

Читать на русском
Як нестача пального за кордоном вплине на ринок України
Ринок відчуває несподіване підвищення попиту

В країні останнім часом збільшився попит на бензин і дизельне пальне

На цей момент нафтопродуктів, як стверджують трейдери, вистачає. Але в Європі спостерігається нестача палива. Через це можуть виникнути складнощі із наповненням українського ринку найближчими місяцями.

Як пише Еnkorr, минулого тижня трейдери зазначали нетипове збільшення попиту на всі марки нафтопродуктів, зокрема на бензин. Це можна пов'язати з активним використанням генераторів і переформатуванням роботи найбільших роздрібних мереж країни – "Привату" й "Укрнафти". 

"На цю мить ресурсу вистачає, проте ситуація з наповненням ринку в подальші місяці може бути складною через нестачу пального за кордоном", — каже один з опитаних трейдерів.

На його думку, саме ресурсні проблеми утримують ціни на сталому рівні, попри просідання котирувань (-80 і -100 $/т для бензину й ДП відповідно). Трейдери відчувають зростання роздрібних продажів, причому як дизельне паливо, так і бензинів.

"Ми не готові до такого збільшення, починає "рватись" графік постачання, перспективні добові запаси зменшуються. Активно шукаємо додаткові партії в Європі", — розповів один із трейдерів.

Він не виключає, що на цьому тижні ціни на АЗС можуть дещо зрости, щоб спробувати пригасити попит на період контрактування додаткових обсягів. За даними одного зі співрозмовників Еnkorr, тиск на оптовий ринок також здійснювала "Укрнафта", яка після "націоналізації" втратила постачальника пального у вигляді групи "Приват". На користь цієї інформації говорить зникнення з вільного продажу на заправках "Укрнафти" бензинів.

"Характерно, що бензин на ринку зараз шукає як "Укрнафта", так і "приватівці", – каже один із трейдерів.

Це також вказує на чинник зростання попиту, коли мережа виявилась не готовою до цього. Глобальним чинником зростання попиту учасники ринку вважають збільшення парку генераторів через відключення електрики та їх активне використання.

"Такий попит абсолютно нетиповий для листопада, єдиний чинник – генератори. Трагедії немає, але це трохи несподівано", — розповів співрозмовник.

Як за тиждень змінилися ціни на пальне і дизпаливо в Україні 

За даними "Консалтингової групи А-95", ціна на дизельне пальне в дрібному гурті за тиждень зменшилась на 25 копійок — до 49,50 гривні за літр, а коридор торгівлі за тиждень не змінився і тримається у межах 48,5-52,5 гривні за літр. На півдні торгівля провадилась у межах 48,5-50 гривні за літр, а середня ціна знизилася на 5 копійок — до 49,25 гривні за літр, порівняно з минулою п’ятницею.

У західному регіоні торговий діапазон на ДП за тиждень не змінився — 49-51 гривні за літр, а середня вартість зросла до 50,75 гривні за літр (+0,5 грн/л до 11 листопада). У північному й центральному регіонах вартість ДП складає 51,5 гривні за літр і 52 гривні за літр відповідно, а торгівлю провадили у межах 50-52 гривні за літр. Своєю чергою, вартість бензину марки А-95 у гурті підросла на 25 копійок — до 40,75 гривні за літр, коливаючись у діапазоні 39-42,5 гривні за літр.

Найнижчі пропозиції фіксують у південному і західному регіонах країни — 39-40,5 гривні за літр, а в центральному й північному регіонах "п’ятірка" була дещо дорожчою — 40,5-42,5 гривні за літр. При цьому вартість бензину А-92 за тиждень не змінилася і тримається на рівні 40,5 гривні за літр.

Що цьому передувало

Після ударів окупантів по паливній інфраструктурі та руйнації Кременчуцького НПЗ Україна стала критично залежною від імпорту нафтопродуктів. Країна збільшила обсяги імпорту палива. Саме тому зараз немає ажіотажу на пальне, на АЗС відсутні черги, а ціни не демонструють тенденції до стрімкого зростання. Лідерами постачання є Польща, Литва, Німеччина, Румунія та інші. Українці можуть безкоштовно отримати пальне — деталі тут.

Нагадаємо, в Україні вирішили повернути акцизи на пальне. Крім того, українське посвідчення водія адаптували до документів ЄС.

Також Інформатор писав, чому дешевшає нафта та що буде з цінами на пальне в Україні. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.