В Україні хочуть маркувати товари компаній, які досі працюють в Росії: законопроект вже в Раді

Відповідний законопроєкт №11183 вже внесений до Верховної Ради

В Україні хочуть маркувати товари компаній, які працюють в Росії
Товари компаній і зроблено у Росії

До українського парламенту внесено законопроект №11183, який пропонує маркувати товари компаній, що продовжують вести бізнес на території Росії під час війни. Відтак, українці зможуть свідомо відмовлятися від купівлі продуктів країни-агресорки, бо знатимуть, що їх виготовили у РФ. 

Як повідомив у телеграм-каналі політичний та громадський діяч Віктор Андрусів, ініціатори законопроекту нагадують, що у 2014 році, після початку російської агресії проти України, активісти Опори організували низку акцій протесту, щоб позначити товари з Росії на полицях магазинів. Їхні дії мали значний успіх, і багато українців свідомо відмовлялися від купівлі цих продуктів.

Згодом більшість компаній вимушені були замінити російські товари на українські або продукцію з інших країн. Однак, наразі в Україні продовжують працювати сотні компаній, які сплачують податки до російського бюджету. Ці кошти потім використовуються для фінансування війни проти України, що призводить до загибелі тисяч людей.

В Україні хочуть маркувати товари компаній, які досі працюють в Росії 1

На жаль, багато українських споживачів не володіють інформацією про те, які саме компанії продовжують вести бізнес в Росії. Наприклад, мало хто знає, що PepsiCo досі активно працює на російському ринку.

На противагу цьому, такі компанії, як McDonald's, прийняли рішення про вихід з Росії на початку війни. При цьому вони зробили це попри значні фінансові втрати.

Автори законопроекту вважають, що маркування товарів компаній, які працюють в Росії, стане потужним інструментом тиску на них. Воно змусить їх переглянути свою позицію та припинити фінансувати російську агресію.

"Українські споживачі мають право знати, які компанії підтримують Росію, і свідомо обирати, що купувати", - йдеться у пояснювальній записці до законопроекту.

Очікується, що парламент розгляне цей законопроект найближчим часом.

НАЗК наповнює перелік спонсорів війни

Національне агентство з питань запобігання корупції України (НАЗК) внесло виробника будівельних матеріалів Knauf до переліку міжнародних спонсорів війни. Компанія є найбільшим німецьким інвестором у будівельній галузі Росії. Лише за 2022 рік Knauf сплатив до бюджету держави-агресора близько 117 млн доларів.

НАЗК також внесло швейцарську корпорацію Nestle до цього. Підставою для цього стало те, що компанія продовжує працювати в Росії та постачати товари державі-агресору. При цьому Nestle ще й розширює своє виробництво в РФ. А у вересні до такого ж переліку потрапили PepsiCo і Mars. Ці дві компанії, попри припинення рекламної діяльності та скорочення виробництва залишалися на російському ринку.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube