Компанія Київстар не захотіла коментувати запит Інформатора про шахрайство з телефонними номерами та виправдалася якимись бюрократичними канцеляризмами
На фоні судових справ, в яких українці стають жертвами шахрайства через заволодіння їхніми номерами телефонів, Інформатор звернувся до операторів зв'язку за рекомендаціями. У Київстарі, хоча наведений нами приклад стосувався саме їх, відмовилися це коментувати. Причина банальна - запити треба надсилати у компанію тільки, якщо вони підписані електронним цифровим підписом (ЕЦП).
Про одну зі схем шахраїв ми писали нещодавно. У чоловіка на неактивну картку "Київстар", яку він порізав та зберігав вдома, через місяцт після цього взяли кредит-швидкозайм на його ім'я у компанії "ШвидкоГроші" (ТОВ "Споживчий центр"). При цьому гроші швидкозайм перерахував на рахунок у ПриватБанку, хоча у чоловіка не було там рахунків. А потім колектори від "ШвидкоГрошей" почали вимагати з чоловіка повернути кредит, який він не брав. У суді він від них відбився.
У Vodafone пресслужба нам прокоментувала, що робити, щоб не потрапити у подібні випадки. А ось у Київстарі чомусь не змогли, посилаючись на свої внутрішні правила. Хоча нам потрібні були поради від оператора зв'язку для своїх абонентів про те, як не стати жертвою шахраїв.
У Київстарі зазначають, що "приймання та реєстрація електронних копій паперових документів без засвідчення кваліфікованим електронним підписом (КЕП) не відбувається" та посилаються на наказ Міністерства юстиції України про правила ведення діловодства. Хоча Київстар не держструктура та не має підпорядковуватися правилам, які діють для них. Втім, на своєму сайті вони все ж таки пишуть, що всі запити мають бути підписані КЕПом, інакше їх не розглядатимуть. Тож, можливо, Київстаром керує міністр юстиції Герман Галущенко, а не призначений представниками власників президент компанії?

На відміну від інших операторів та багатьох приватних і державних компаній/структур, Київстар на своєму офіційному вебсайті не публікує контакти пресслужби - всі мають однаково звертатися за однією адресою електронної пошти/однаковими номерами. Ми відправили лист з запитом з факсиміле печатки та підпису. Однак Київстар це не влаштувало. До речі, їхня відповідь теж не містить цифрового підпису. А якщо ніхто з пресслужби величезної компанії та найбільшого оператора мобільного зв'язку не готує аргументовану відповідь для ЗМІ - то й не витрачає на це час, отже, зростає KPI і продуктивність праці!
Не знаємо, як у Київстарі, але їхній конкурент Vodafone повідомив, що номери телефонів стають неактивними фактично через 460 днів після останнього поповнення рахунку від 5 грн. Всі без винятку деактивовані номери, якими користувалися абоненти, переводяться в "карантин" на 2 роки. І тільки після цього старі номери можуть з'явитися у продажу.
А щоб шахраї не змогли зробити дублікати активних номерів (та відповідно брати на них кредити), у компанії Vodafone радили реєструвати номер передоплати на свої паспортні дані або ж переходити на контрактну форму обслуговування (що відбувається через застосунок Дія). У компанії Lifecell на наш запит поки не відповіли.
Спам-дзвінки — це дзвінки рекламного характеру, коли компанія телефонує без попередньої згоди користувача та рекламує товар або послугу. Тепер кожен українець може звернутися до свого оператора й допомогти заблокувати номер, з якого здійснювали дзвінок. Тепер кожен українець може звернутися до свого оператора й допомогти заблокувати номер, з якого здійснювали дзвінок:
Також можна поскаржитися на гарячу лінію Уряду (1545). Або залишити заявку на сайті НКЕК.