Не вперше трапляється подібна ситуація з клієнтами
На сайті відгуків про банк клієнтка поскаржилася, що банк в односторонньому порядку розірвав з нею договір про співпрацю. При цьому вона з дитиною вже давно знаходиться не в Україні. А Маріуполь, де вона прописана, з травня був захоплений росіянами. Гроші клієнтки заблоковані Приватбанком, користуватися вона ними не може. Детальніше про цю ситуацію розкаже Інформатор.
На сайті відгуків клієнтка Приватбанку опублікувала обурливий коментар. Як зазначає жінка, зранку 11 жовтня вона побачила повідомлення про те, що Приватбанк в односторонньому порядку розриває з нею відносини. Жінка є біженкою з Маріуполя та втекла з окупованого міста з дитиною за кордон.
Клієнтка намагалася додзвонитися до банку з-за кордону. Їй довелося довго чекати, щоб зв’язатися з оператором банку. Співробітниця Приватбанку повідомила клієнтці, що місяць тому (тобто у вересні) банк відправив клієнтці за місцем реєстрації лист з попередженням про розрив договору на обслуговування. Виявляється, що банк відправив такий лист... у тимчасово окупований Маріуполь. Невідомо, навіщо туди відправляти лист та як це наразі можливо. Бо Маріуполь був окупований росіянами ще у травні – 5 місяців тому.
Телефоном маріупольчанці порадили з-за кордону повернутися в Україну, відвідати відділення Приватбанку або переписуватися зі спеціалістами у чаті. Разом з тим гроші на рахунках клієнтки заблоковані. Як вона зазначає, тепер вона знаходиться за кордоном без засобів для існування та тим паче приїзду в Україну. Зрозумілою і вичерпної відповіді банк не зміг надати клієнтці.
Відзначимо, що у більшості клієнтів з окупованих територій, які знаходяться за кордоном або навіть на тимчасово окупованих територіях, таких проблем не виникає. Приватбанк у відповідь на цей відгук написав, що «питання вже розглядають спеціалісти. Ми прагнемо вирішити його у найкоротший термін. Про результати вас одразу повідомлять». Інші користувачі сайту ніяк не прокоментували ситуацію.
У правилах обслуговування клієнтів Приватбанку зазначається, що договір може бути розірваним у тому числі якщо клієнт порушить зобов’язання по актуалізації даних. Зокрема, у мешканців тимчасово окупованих територій Приватбанк вимагав надати довідку про поточне місце проживання. Можливо, клієнтка не надала ніякий документ.
У правилах зазначено, що договір про обслуговування може бути розірвано в односторонньому порядку у випадку виникнення у Приватбанку підозри або виявлення ознак незаконних операцій із платіжним інструментом з боку клієнта. При цьому залишок коштів на рахунку клієнта перераховується на відповідний рахунок та повертається клієнту на його першу вимогу, за умови виконання клієнтом вимог щодо ідентифікації та верифікації його особи та підтвердження належності йому цих грошових коштів. Гроші перераховуються банком на рахунок клієнта в іншому банку, який він зазначить. Також приводами для припинення обслуговування може стати інформація про порушення клієнтом законодавства.
Куди звертатися у випадках блокування Приватбанком рахунків мешканців тимчасово окупованих територій – читайте тут.
Валерій Магланович