Чи буде “Чорна п’ятниця” в цьому році та чого від неї очікувати

Читать на русском

Це день, коли всі магазини і компанії дарують покупцям щедрі знижки

Читать на русском
Чи буде “Чорна п’ятниця” в цьому році та чого від неї очікувати

Це день, коли всі магазини і компанії дарують покупцям щедрі знижки

Зазвичай, “Чорну п’ятницю” влаштовують в листопаді. Останній осінній місяць обраний не випадково, а для того, щоб люди могли купити подарунки на зимові свята за нормальною ціною. Враховуючи численні виклики, які стоять перед бізнесом в цьому році, “Чорна п’ятниця” може бути під загрозою. Чому?

“Немає потрібних доставок, і немає потреби збувати товар. У багатьох постраждали склади, розграбовані на початку війни і таке інше. Це якщо ми кажемо про великий товар. Вони могли не встигнути поповнитись до того рівня, щоб у них були ці залишки, які потрібно збувати”, - каже директорка з розвитку “4Service Ukraine” Вікторія Скорбота.

Це лише одна з причин, чому проведення “Чорної п’ятниці” в цьому році ускладнене або недоцільне. Впливає і курс долара, і здорожчання логістики. Все це обумовлює підвищення цін, а будь-які акції та знижки допомагають зниженню вартості товару. Фахівчиня розповіла, що наприкінці літа бізнес взагалі не знав, яку ціну ставити. Адже потрібно і персонал утримувати, і оренду з податками сплачувати, і склади відновлювати. Тому зараз підприємці продумують кожен крок.

“Я не кажу, що “Чорної п’ятниці” не буде. Я кажу, що вона буде в іншому форматі”.
Ще одна причина не проводити її цього року - “не на часі”. Багато бізнесу розмірковують над цим. Навіть патріотична тема, яка зараз всюди звучить в рекламі, теж сприймається неоднозначно в залежності від сфери діяльності.

Спеціалістка відзначає, що у 2014-2015 році люди скаржились на маніпуляції від деяких компаній — за кілька тижнів до “Чорної п’ятниці” підвищували ціну, а потім начебто скидали. Попри недовіру популярність “Чорної п’ятниці” зростає. В останні роки бізнес пропонує частіше не типові знижки на кожну одиницю, а акції на кшталт “три за ціною одного” або кешбек. Зазвичай на “Чорну п’ятницю” провідним товаром. який найчастіше купували була техніка. В цьому році робити знижку на неї дедалі важче.

Які сфери постраждали більше за інші

Серед них Вікторія Скорбота виокремлює торгові центри, розваги (кінотеатри) і б’юті-сферу. Торговельні центри у міських мешканців частіше асоціюються не з покупками, а з розвагами. Тепер люди зважають на повітряні тривоги та наявність укриття. Від цього залежить і вибір торгового центру. Варто відзначити, що основний відвідувач ТЦ — жінки — виїхав за кордон. Свою роль грає і купівельна спроможність.

Що стосується кінотеатрів, то і на це люди скоротили витрати. Причина — не тільки заощадження, але й тривоги. Адже кіносеанс можуть перервати через це, і після цього глядач може і не повернутись.

Від б’юті-послуг люди якщо і не відмовились, то значно скоротили відвідування відповідних закладів. Є невеликий відсоток людей, які взагалі припинили цим користуватися. Решта заощаджують шляхом великих проміжків часу між процедурами: наприклад, роблять манікюр не раз на 2, а на 3-4 тижні.

Раніше ми писали про те, на що українці витрачали кошти у вересні. Про те, як змінилися ціни на товари внаслідок пришвидшення інфляції, читайте тут.

Софія Єлагіна

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.