На ескалаторі пасажири падали, як змійка в доміно – один за одним
У січні 2014 року жінка підіймалась на ескалаторі станції київського метрополітену «Арсенальна». Раптово пасажирка, яка стояла перед нею, не втримала рівновагу та впала. У результаті цього жінка отримала довічну групу інвалідності.
Постраждалу госпіталізували до травматологічного центру «Київської обласної клінічної лікарні», де вона перенесла чотири операції. Лікарі поставили діагноз - перелом правого коліна та гомілкової кістки. Пізніше, у грудні 2015 року зробили ще п’яту операцію, після якої жінці довічно призначили III групу інвалідності.
У жовтні 2016 року постраждала пасажирка написала листа до КП «Київський метрополітен» зі скаргою та просила, щоб компанія виплатила відшкодування. Але керівництво підземки відмовило. Тоді жінка звернулася із позовом до суду.
Постраждала вважала, що жінка попереду неї впала через «нерівномірний рух ескалатора». Тому вона хотіла, щоб «Київський метрополітен» компенсував їй 32 тис. 570 грн вартості лікування та заплатив 117 тис. 429 грн за перенесені хвилювання.
Одразу в метро перевірили технічний стан ескалатора, проте він працював добре і був технічно справний. За результатом службового розслідування причиною нещасного випадку стала необережність жінки, яка стояла попереду. Вона оступилась, втратила рівновагу та впала.
Це підтвердила у суді жінка, яка їхала в той час нижче. Вона бачила, як одна з пасажирок не втрималася та впала. Слідом за нею почали падати й інші люди. Винуватиця сама визнала, що стала причиною неприємної історії.
Крім того, серед медичних документів постраждалої адвокати метрополітену не знайшли жодного, який би стосувався лікування перелому гомілкової кістки. Проте там були призначення для лікування захворювання горла, застуди та урогенітальних інфекцій.
Коли почали розбиратися на місці, то ні в кого не було претензій ані до роботи підйомника, ні до працівників метрополітену. І це було зафіксовано в документах підземки. Проте під час розгляду справи у суді адвокат постраждалої наполягав, що його клієнтка отримала травми під час проїзду на ескалаторі, який є джерелом підвищеної небезпеки.
Точку у суперечці поставив суд, який визнав, що жінка отримала травми не в результаті використання ескалатора, а через особисту необережність іншої пасажирки, яка оступилась. Тому у вересні 2019 року суддя Солом`янського районного суду Києва Віталій Українець вирішив, що метрополітен не повинен виплачувати компенсацію.
В Україні проаналізували обсяги перевезень пасажирів у метро Києва за останні 10 років. Результати показали, що через війну київське метро працює лише на третину своєї потужності. А перші проблеми почалися під час пандемії коронавірусу.
Так, до 2020 року столична підземка перевозила близько 500 млн пасажирів щорічно. Погані часи для перевезень настали у 2020, коли почалась пандемія коронавірусу. Того року метро зупиняло свою роботу на декілька місяців та й користування ним викликало тривожність у пасажирів.
Ситуація помітно покращилася у 2021 році. Але вже наступного року росія напала на Україну, тому 2022 рік став найгіршим для роботи метро. Воно перевезло лише 162 млн пасажирів, що втричі менше за його реальні можливості. До слова, окупація росією українського Криму та частково Луганської й Донецької областей у 2014 році не вплинула на роботу столичного метро.
Інформатор розповідав, що будівництво київського метро на Виноградар буде продовжено.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.