"Ми готові до будь-якого формату діалогу, але є умова - повне й безумовне припинення вогню."
Трек «Боляче» — про ті стосунки, які давно мали б залишитися в минулому, але вперто не йдуть із голови. Про людей, які вже ніби відпустили, але ловлять себе на думці, що досі болить. Для тих, хто сміється на зустрічах, але подумки все одно шукає її очі. Хто робить вигляд, що забув, — але пам’ятає.
Літаки Ту-95МС відносно нові. Найстаршому з них сорок років, тоді як наймолодшому всього 30 років. Ці літаки досі справні й використовується для повітряних ударів по Україні
Україна у 90-их роках передала росіянам бомбардувальники Ту-160, Ту-95МС та Ту-22, за допомогою яких сьогодні ворог масовано обстрілює наші міста. Останні ракетні удари росіян підтвердили, що противник обирає саме модифікацію бомбардувальника Ту-95МС, який несе крилаті ракети для ударів по Україні. Наскільки старі ці повітряні судна й чому їх досі використовують спробували розібратися журналісти Інформатор-Україна у матеріалі "Ту-95МС: Україну обстрілюють з тих літаків, які вона сама передала росії у 1990-ті роки - чому росіяни цінують ці "тушки" на вагу золота".
Серія ракетних ударів із застосуванням бомбардувальника Ту-95МС підтвердила, що він є надійнішим та простішим в обслуговуванні, порівняно з Ту-160. Відтак, росіяни використовують Ту-160 для так званих "акцій залякування", а всю брудну роботу досі виконує саме Ту-95МС.
Згідно із міжнародною класифікацією літаків, Ту-95МС вважається застарілим повітряним судном та неефективним літаком саме через його вік. Втім, приклад американського бомбардувальника B-52 доводить протилежне: старий ще не означає неефективний.
Бомбардувальник Ту-95МС вироблявся серійно з 1982 до серпня 1992 року. Відтак, найстарший борт має 40 років, а наймолодший - 30 років. Вік цього літака майже не поступається бомбардувальнику Ту-160, серійне виробництво якого відбувалось в 1987-1992 роках, а термін служби коливається у межах 30-35 років.
Виробництво Ту-95 у базовій версії розпочалося ще в 1954 році, а служба цих літаків стартувала вже в 1956 році. Проте, протягом 30 років розробникам вдалося вдосконалити цю модель, створивши понад десять модифікацій, серед яких були пасажирський Ту-114, літак радіолокаційної розвідки Ту-126 та інші.
За цей час радянський ВПК досяг високого рівня ергономіки та надійності вузлів на Ту-95МС, який забезпечив популярність цим бомбардувальникам у 1990-их. Вони були настільки цінними, що росіяни викрали понад десяток літаків цього типу у Казахстані та обміняли чотири такі ж бомбардувальники на газ в Україні. Водночас старіші модифікації, приміром, Ту-95К-22, були зняті з експлуатації й пішли на брухт.
Російські війська мали у своєму розпорядженні 60 літаків Ту-95МС наприкінці 2021 року. Втім, фактична кількість боєздатних бомбардувальників цього типу суттєво менша.
Протягом останнього десятиліття виготовили лише 90 літаків Ту-95МС. Отже, враховуючи 60 літаків, які належать російському противнику, кількість боєздатних Ту-95МС складає максимально до 30 одиниць. З них 19 літаків вилучені зі складу ВПС України наприкінці 1990-х років, а решта втрачені, утилізовані або ж виведені з експлуатації.
Для ударів по Україні російські війська підіймали у повітря не більше 20 літаків Ту-95МС одночасно, а для спільних польотів зі стратегічною авіацією Китаю у 2022 році - не більше десяти. Це свідчить про те, що реальна кількість боєздатних Ту-95МС може бути у половину меншою за заявлену "на папері".
Нагадаємо, раніше Інформатор писав, що росіяни завдають удари по Україні бомбардувальниками, які Україна обміняла на газ.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.