Росія обстрілює Україну з літаків, яким понад 30 років: чи впливає це на їхню ефективність

Читать на русском

Літаки Ту-95МС відносно нові. Найстаршому з них сорок років, тоді як наймолодшому всього 30 років. Ці літаки досі справні й використовується для повітряних ударів по Україні

Читать на русском
Наймолодшому Ту-95МС всього 30 років
Наймолодшому Ту-95МС всього 30 років

Літаки Ту-95МС відносно нові. Найстаршому з них сорок років, тоді як наймолодшому всього 30 років. Ці літаки досі справні й використовується для повітряних ударів по Україні

Україна у 90-их роках передала росіянам бомбардувальники Ту-160, Ту-95МС та Ту-22, за допомогою яких сьогодні ворог масовано обстрілює наші міста. Останні ракетні удари росіян підтвердили, що противник обирає саме модифікацію бомбардувальника Ту-95МС, який несе крилаті ракети для ударів по Україні.  Наскільки старі ці повітряні судна й чому їх досі використовують спробували розібратися журналісти Інформатор-Україна у матеріалі "Ту-95МС: Україну обстрілюють з тих літаків, які вона сама передала росії у 1990-ті роки - чому росіяни цінують ці "тушки" на вагу золота".

Серія ракетних ударів із застосуванням бомбардувальника Ту-95МС підтвердила, що він є надійнішим та простішим в обслуговуванні, порівняно з Ту-160. Відтак, росіяни використовують Ту-160 для так званих "акцій залякування", а всю брудну роботу досі виконує саме Ту-95МС.

Старий ще не означає неефективний

Згідно із міжнародною класифікацією літаків, Ту-95МС вважається застарілим повітряним судном та неефективним літаком саме через його вік. Втім, приклад американського бомбардувальника B-52 доводить протилежне: старий ще не означає неефективний.

Бомбардувальник Ту-95МС вироблявся серійно з 1982 до серпня 1992 року. Відтак, найстарший борт має 40 років, а наймолодший - 30 років. Вік цього літака майже не поступається бомбардувальнику Ту-160, серійне виробництво якого відбувалось в 1987-1992 роках, а термін служби коливається у межах 30-35 років.

Виробництво Ту-95 у базовій версії розпочалося ще в 1954 році, а служба цих літаків стартувала вже в 1956 році. Проте, протягом 30 років розробникам вдалося вдосконалити цю модель, створивши понад десять модифікацій, серед яких були пасажирський Ту-114, літак радіолокаційної розвідки Ту-126 та інші.

За цей час радянський ВПК досяг високого рівня ергономіки та надійності вузлів на Ту-95МС, який забезпечив популярність цим бомбардувальникам у 1990-их. Вони були настільки цінними, що росіяни викрали понад десяток літаків цього типу у Казахстані та обміняли чотири такі ж бомбардувальники на газ в Україні. Водночас  старіші модифікації, приміром, Ту-95К-22, були зняті з експлуатації й пішли на брухт.

Скільки Ту-95МС сьогодні має росія?

Російські війська мали у своєму розпорядженні 60 літаків Ту-95МС наприкінці 2021 року. Втім, фактична кількість боєздатних бомбардувальників цього типу суттєво менша.

Протягом останнього десятиліття виготовили лише 90 літаків Ту-95МС. Отже, враховуючи 60 літаків, які належать російському противнику, кількість боєздатних Ту-95МС складає максимально до 30 одиниць. З них 19 літаків вилучені зі складу ВПС України наприкінці 1990-х років, а решта втрачені, утилізовані або ж виведені з експлуатації.

Для ударів по Україні російські війська підіймали у повітря не більше 20 літаків Ту-95МС одночасно, а для спільних польотів зі стратегічною авіацією Китаю у 2022 році - не більше десяти. Це свідчить про те, що реальна кількість боєздатних Ту-95МС може бути у половину меншою за заявлену "на папері".

Нагадаємо, раніше Інформатор писав, що росіяни завдають удари по Україні бомбардувальниками, які Україна обміняла на газ. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут. 

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.