В Ощадбанку повідомили, що подібні ситуації можливі, відповідно до особливостей переказів та правил міжнародних платіжних систем
Клієнтка Ощадбанку стикнулась із ситуацією, яку сама назвала «нав’язуванням кредиту обманним шляхом». Вона отримала на картку очікуваний переказ, який відобразився у мобільному додатку банку, і відразу почала користуватись цими грошима. Однак згодом виявилося, що насправді кошти не були зараховані, а витрачалися кредитні. Про це йдеться у публікації "Мінфіну".
За словами жінки, гроші надійшли і відображаються на карті. Однак Ощадбанк, каже, що вони не зараховані.
"Випадково зайшла в додаток і побачила, що є якийсь кредит, якого ніколи не брала, і борг! На гарячій лінії банку співробітник повідомив, що гроші переказу ще не зараховані і тому оформлено кредит. Хотілось би дізнатися, як це може бути, що гроші прийшли і відображаються на карті, але банк каже, що вони ще не зараховані?", - цікавиться жінка.
В Ощадбанку повідомили, що подібні ситуації можливі, відповідно до особливостей переказів та правил міжнародних платіжних систем. Проте зауважили, що клієнт при цьому не несе жодних фінансових втрат.
"Згідно з договором комплексного банківського обслуговування Ощадбанку (п. 6.2.), у випадку виникнення несанкціонованого овердрафту, плата за користування ним настає лише на шостий день після його виникнення. Відповідно, про жодне нав’язування кредиту мова йти не може", - вказали в Ощадбанку.
У банку також висловили готовність іти назустріч клієнту і пропонують, у разі виникнення додаткових питань, звертатись до них.
Попри запевнення банку у правомірності своїх дій, юристи у цій ситуації простежують ознаки порушення. За словами Іллі Колесника, йдеться, зокрема, про неналежне інформування про стан рахунку.
"Якщо на рахунку клієнта відобразилась сума, якої фактично не було зараховано, але вона виглядала як доступна для користування (наприклад, "доступний залишок" включав непідтверджену суму), це може: вводити клієнта в оману; суперечити стандартам інформування; потенційно бути технічною помилкою банку, яка, однак, не знімає з нього відповідальності перед клієнтом", - пояснив Колесник.
Крім того, він вбачає ознаки нав’язування кредиту. Адже якщо клієнт скористався сумою, якої не було на рахунку, і банк після цього списав гроші, як кредит, без окремої на те згоди клієнта, це може кваліфікуватись, як нав’язування фінансової послуги. Це, за словами юриста, прямо заборонено законом. Для вирішення ситуації він рекомендує клієнту звернутися до банку з письмовою претензією: вимагати пояснення його дій і на підставі яких документів вони були вчинені.
Якщо відповідь банку не задовольняє, варто писати скарги до НБУ, Держпродспоживслужби та фінансового омбудсмена. Зрештою, юрист звертає увагу, що клієнт має право на оскарження таких кроків банку, з перспективою позитивного розв'язання питання в судовому або позасудовому порядку. Звісно, завжди краще грати на випередження і застрахувати себе від потрапляння в подібні ситуації. А для цього він радить: