У ПриватБанку вказують, що спірні операції по картковому рахунку клієнтки за 24.03.2024 року були проведені невстановленою особою, внаслідок компрометації логіну і паролю в Приват-24 та розголошення конфіденційної інформації по картрахунку
Жінка у соціальній мережі Facebook побачила оголошення про допомогу від Європейського Союзу. Їй запропонували ввести номер телефон, що призвело до списання коштів з картки ПриватБанку в розмірі 22 870 гривень. Про це йдеться у рішенні Хаджибейського районного суду Одеси, опублікованому 14 жовтня 2025 року.
Жінці у стрічці новин мобільного додатку Facebook було запропоновано для перегляду інформацію під заголовком на кшталт: «Допомога українцям від партнерів Європейського Союзу». Для перегляду інформації було запропоновано ввести номер мобільного телефону. Вона ввела свій номер телефону, після чого від ПриватБанку 24.03.2024 року на мобільний номер телефону надійшло смс-повідомлення наступного змісту: «16.78 MXN Tsyfrovi tovary. Facebook 5*31 22:43 Bal. 22 960 UAH Kurs 2.3462 UAH/MXN Kred. limit 23000 UAH». 24.03.2024 року на номер телефону надійшло ще одне смс-повідомлення наступного змісту: «9700.00 MXN Tsyfrovi tovary. Facebook 5*31 22:45 Bal. 90 UAH Kurs 2.3577 UAH/MXN Kred. limit 23000 UAH». 26.03.2024 року, після виявлення вказаних обставин, зателефонувала на гарячу лінію АТ КБ «ПриватБанк» за номером 3700 з метою якнайшвидшого блокування карткових рахунків. Після з'єднання з оператором нею було повідомлено, що з її карткового кредитного рахунку були списані кошти. За результатами звернення до ПриватБанку клієнткою було подано до АТ КБ «ПриватБанк» заявки на повернення безпідставно списаних з карткових рахунків коштів. 26.03.2024 року звернулася до відділення банку з метою з'ясування вищевказаних обставин, де її було повідомлено, що банку невідомо, яким чином шахраї отримали доступ до її рахунків.
"Збільшення розміру кредитного ліміту відбувалось відповідно до умов та правил надання банківських послуг та підписаної позивачем заяви, в межах узгодженої суми кредитного ліміту 200 тисяч гривень. Позивач в будь-який момент має право та можливість зменшити кредитний ліміт до 0 гривень, однак таким правом не скористалась у період до моменту проведення спірної операції та навіть після. Крім того, позивачка також не висловила жодних заперечень щодо збільшення доступної її суми кредитних коштів. Щодо проведення спірних операцій, то службою безпеки банку було проведено службове розслідування з даного факту та встановлено, що спірні операції по картковому рахунку клієнта за 24.03.2024 року були проведені невстановленою особою, внаслідок компрометації логіну і паролю в Приват-24 та розголошення конфіденційної інформації по картрахунку клієнта (включно з ПІН-кодом) заявником. Отже, за результатом перевірки встановлено обставину компрометації позивачем логіну та паролю в Приват-24 за наслідком переходу за посиланням, яке їй було надіслано у месенджер. На підставі звернення позивача до банку про здійснення несанкціонованих транзакцій по кредитній картці на суми 22 870 гривень та 39 гривень було сформовано пакет документів і передано в міжнародну платіжну систему для оскарження шахрайських операцій. За результатами претензійних робіт, платіжна система, після спірних транзакцій, повернула позивачу 24.05.2024 року кошти у сумі 22 870 гривень на карту для виплат, що підтверджується випискою по рахунку та позивачем не спростовується. В частині 39 гривень списання було відсутнє, що мало наслідком відмову платіжної системи у поверненні", - заявили у ПриватБанку.
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. За результатом перевірки встановлено обставину компрометації нею логіну та паролю в Приват-24 за наслідком переходу за посиланням, яке їй було надіслано у месенджер.
"На підставі звернення позивача до банку про здійснення несанкціонованих транзакцій по кредитній картці на суми 22 870 гривень та 39 гривень було сформовано пакет документів і передано в міжнародну платіжну систему для оскарження шахрайських операцій. За результатами претензійних робіт, платіжна система, після спірних транзакцій, повернула позивачу 24.05.2024 року кошти у сумі 22 870 гривень на карту для виплат, що підтверджується випискою по рахунку та позивачем не спростовується. Разом із цим, суд погоджується з доводами сторони відповідача про те, що списання коштів в сумі 39 гривень проведено не було, оскільки вказані обставини підтверджується скриншотом з Приват-24, більш пізньою випискою по рахунку від 11.06.2025 року, яка була надана позивачем. Крім того, відсутність списання підтверджується також відмовою міжнародної платіжної системи у поверненні коштів у зв'язку із відсутністю списання. Згідно з випискою по рахунку загальна сума сплачених позивачем коштів становить 2 286 гривень (3 гривень + 890 гривень + 249 гривень + 1 143 гривень). Списання відсотків у сумі 997 гривень + 777 гривень відбулось за рахунок кредитного ліміту. 24.05.2024 року позивачу було повернуто кошти у сумі 22 870 гривень на карту для виплат, що не заперечується останньою. 11.06.2024 року позивачка перерахувала на кредитну картку 22 640 гривень та отримала позитивний баланс. Інша частина повернутої суми у розмірі 230 гривень залишилася на картці для виплат позивачки. 25.02.2025 року банком проведено перерахунок та повернуто позивачу 2 056 гривень (2 286 гривень - сплачена позивачкою сума по картці - 230 гривень - сума, що залишилась на карті для виплат). Таким чином загальна сума, сплачена позивачем в рахунок погашення заборгованості за договором, становить 2 286 гривень та була в повному обсязі повернута. Вказані обставини дають суду підстави вважати, що позов є необґрунтованим та таким, який задоволенню не підлягає, оскільки правомірність дій відповідача доведені останнім під час розгляду справи належними та допустимими доказами", - наголосив суд.