На кордоні з Польщею нові затори - експерт попередив про критичні наслідки для економіки

Причина проблеми - ремонти пунктів пропуску в пік сезону, а результат черги на ПП – підвищення цін на вантажні перевезення

Олександр Кирилюк, логіст
Жовтень - початок пікового сезону торгівлі з ЄС, але кордони переповнені

З початком жовтня, що є піковим сезоном товарообміну між Україною та ЄС, прикордонні пункти (ПП), особливо з Польщею, стикаються з величезними труднощами. Цього року затори на кордоні викликані не протестами, а ремонтними роботами. Час очікування вантажівок на перетин кордону варіюється від шести до 15 днів.

Експерти прогнозують, що це може призвести до підвищення цін на вантажні перевезення та негативно вплинути на українських експортерів. Які ще збитки може принести така ситуація на прикордонних пунктах пропуску - розповів логіст Олександр Кирилюк для Forbes. 

Найбільші затори на кордоні з Польщею спостерігаються на таких пунктах, як "Краківець – Корчова" та "Шегині – Медик". Тут в черзі стоять тисячі вантажівок. Хоча обсяг товарообміну з ЄС зростає, проведення ремонтних робіт у цей час лише ускладнює ситуацію. Високий попит на перевезення поєднується з обмеженою пропускною спроможністю ПП, що призводить до затримок у доставці товарів.

Скільки вантажівок виїхало з України за добу на 4 жовтня Фото Інфографіка Державної служби з безпеки на транспорті
Скільки вантажівок виїхало з України за добу на 4 жовтня Фото Інфографіка Державної служби з безпеки на транспорті

Технічні проблеми на митниці, зокрема з польського боку, додаються до труднощів. У разі продовження ситуації, ціни на вантажні перевезення можуть зростати, а терміни доставки значно збільшаться, що негативно вплине на репутацію України на міжнародних ринках, пояснює Олександр Кирилюк.

Результат черги на ПП у вигляді підвищення цін на вантажні перевезення вже дається взнаки. Тількиза останній тиждень ціна перевезень із Польщі в Україну вже зросла на 10-15%. Зростатиме й дефіцит вантажівок.

За словами Кирилюка, якщо ситуація не зміниться, до кінця жовтня вантажівки стоятимуть у чергах по два-три тижні. А така тривалість очікування на експорт з України – це критичний час для багатьох сфер, додає він.

Саботаж польських фермерів ризикує поновитися

Наприкінці серпня польські фермери заявили, що виступають проти української малини, що само по собі звучить смішно, але це офіційна заява. Вони пригрозили, що протести можуть поновитися після того, як завершаться польові роботи – тобто коли фермерам знову нічого буде робити. Польські аграрії заявили, що у приплив агропродовольчої продукції з України нібито знищує ринок ягід, на якому поляки продають власну продукцію.

Річ у тому, що польські фермери не здатні конкурувати з українською малиною на міжнародному ринку – у нас вища якість та нижча ціна. Напливу української ягоди на польський ринок немає – вона йде транзитом у Європу. Проте поляків саме це й дратує.

Нагадаємо, що 28 березня українська делегація приїздила до Польщі. Прем'єр-міністр України Денис Шмигаль та його польський колега Дональд Туск зустрічалися у Варшаві. Проте фактично протести йшли ще весь квітень. Саботаж польських фермерів вплинув також на ситуацію на фронті російсько-української війни, що не додало симпатій до поляків серед простих українців.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube