Мовний омбудсмен оприлюднив статистику штрафів та перевірок у 2023 році: подробиці

Читать на русском

В Україні продовжують системний підхід до мовної політики в країні

Читать на русском
тарас кремінь, українська мова
Омбудсмен виносив 21 штраф за порушення мовних норм

В Україні продовжують системний підхід до мовної політики в країні

У 2023 році в Україні активно контролювали дотримання закону щодо використання української мови. Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь здійснив 125 перевірок у різних сферах діяльності. Під час них виявили порушення, що призвели до виконавчих заходів відповідно до мовного законодавства.

Про статистику штрафів та перевірок щодо мовного законодавства повідомляє Укрінформ. 61 раз людей або юридичних осіб попереджали про порушення законів про українську мову.

"У 2023 році за порушення Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" було застосовано адміністративні стягнення у вигляді штрафу – 21, у вигляді попередження – 61", - читаємо у повідомленні.

За інформацією агенції, випадки порушення закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної" охоплювали різні форми. Впродовж року мовний омбудсмен виносив 21 штраф за порушення мовних норм. Крім того, 61 раз застосовували лише попередження щодо мовного порушення.

Зокрема до 33 суб'єктів господарювання вжили заходи, що вимагали усунення порушень протягом 30 днів від моменту виявлення. У омбудсмена кажуть, що в Україні продовжують системний підхід до мовної політики в країні й влада намагається забезпечити повагу і використання української мови у всіх сферах життєдіяльності.

Лідери скарг на порушення мовного закону

Інформатор писав, що Київ в лідерах за кількістю звернень від громадян щодо порушень мовного закону. Більше, ніж третина від усіх скарг за 2023 рік, припадає саме на столицю. В цілому ж, з початку року було зафіксовано 3015 звернень щодо порушення мовного закону в Україні.

За даними Опендатабот, середня кількість звернень на місяць складає 335. Найбільш розповсюджені скарги на порушення в програмному забезпеченні та на сайтах (28%), на обслуговування споживачів в побуті (16,5%) та на порушення в сфері реклами (15%). Також скаржились на недотримання законодавства в органах влади (144 звернення), та у сфері культури (92 скарги).

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте у нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписати на канал у Viber можна тут. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.