У «Новій пошті» провели бесіду з питань стандартів спілкування з клієнтами
У Києві вантажник «Нової пошти» примушував забрати посилку у 20 кг, не оглядаючи її. Він сказав: «Давай, забирай. Удома будеш оглядати та розбирати посилку». Чоловіки, які прийшли за токарним патроном вирішили не випробовувати долю і не стали сплачувати відправлення без огляду. Але вони пішли не до дому, як радив вантажник, а до суду.
У грудні 2020 року чоловік знайшов в інтернеті та замовив доставку «Новою поштою» токарного патрона. Через деякий час з міста Іршава до Києва доставили посилку і чоловіку на мобільний щодо цього прийшло сповіщення.
Прийшовши до відділення разом з другом, чоловік назвав номер відправлення і хотів ретельно оглянути відправлення вагою 20 кг. Але в той момент вантажник незадоволено почав прирікатись і сказав: «Давай, забирай. Удома будеш оглядати та розбирати посилку».
Чоловік відповів, що у нього в записному блокноті є мобільний номер начальника цього відділення «Нової пошти» і він розкаже, як спілкуються з клієнтами його підлеглі. Приїхавши додому, чоловік так і зробив. Однак через грубість працівника «Нової пошти» токарний патрон продали іншому покупцю дорожче на 200 грн.
Чоловік вважав, що зухвала поведінка вантажника порушила його права як споживача. Тому він просив суд стягнути з «Нової пошти» 1000 грн моральної шкоди. В компанії на це заявили, що чоловік сам відмовився від отримання відправлення.
Коли суд став розбиратися, то виявилося, що у січні 2021 року чоловік відправив до начальника столичного відділення «Нової пошти» заяву. В ній він просив сповістити про результат розгляду скарги на дії вантажника, яку він подав на гарячу лінію компанії.
У березні він отримав відповідь, що за правилами «Нової пошти» компанія надає своїм клієнтам можливість оглядати відправлення перед його одержанням: «Жоден клієнт не може бути позбавлений цієї можливості з урахуванням деяких обмежень та крім випадків, коли огляд заборонено відправником». Тому за фактом неналежного виконання обов`язків, винному співробітнику було оголошено усне попередження. Крім того, «керівником відділення проведено тематичну бесіду з питань стандартів спілкування з клієнтами».
Але позовом до суду чоловік не обмежився. Він також поскаржився до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Однак у цій організації йому відповіли, що «притягнення до відповідальності працівників ТОВ «Нова пошта» за некоректну поведінку не належить до повноважень Держпродспоживслужби».
За словами свідка, який того дня прийшов разом з чоловіком до відділення, вантажник категорично відмовився надати для огляду посилку та сказав: «Дома будете дивитись». Чоловік розповів про це власнику посилки. Той відкликав відправлення і продав іншому покупцю.
Суд вивчив умови надання послуг «Нової пошти» й знайшов п. 15.7. «Огляд відправлення». Він надає можливість у відділенні скористатися спеціально відведеним столом, розкрити там упаковку та перевірити її вміст. Процес огляду не повинен перевищувати п’яти хвилин на одну посилку. Тобто працівник компанії порушив правила, коли заборонив огляд. І тому у січні 2022 року суддя Броварського міськрайонного суду Київської області вирішила, що компанія має компенсувати своєму клієнтові 500 грн моральної шкоди та оплатити витрати на проїзд свідка до суду у 28 грн.
Інформатор розповідав, як шахрай забрав телефон Samsung з «Нової пошти» замість власника.