«Дома будете дивитися»: чи покарав суд «Нову пошту» за грубу поведінку працівника

У «Новій пошті» провели бесіду з питань стандартів спілкування з клієнтами

«Дома будете дивитися»: чи покарав суд «Нову пошту» за грубу поведінку працівника
Чоловік скаржився до Держпродспоживслужби на грубу поведінку

У Києві вантажник «Нової пошти» примушував забрати посилку у 20 кг, не оглядаючи її. Він сказав: «Давай, забирай. Удома будеш оглядати та розбирати посилку». Чоловіки, які прийшли за токарним патроном вирішили не випробовувати долю і не стали сплачувати відправлення без огляду. Але вони пішли не до дому, як радив вантажник, а до суду.

У грудні 2020 року чоловік знайшов в інтернеті та замовив доставку «Новою поштою» токарного патрона. Через деякий час з міста Іршава до Києва доставили посилку і чоловіку на мобільний щодо цього прийшло сповіщення.  

Прийшовши до відділення разом з другом, чоловік назвав номер відправлення і хотів ретельно оглянути відправлення вагою 20 кг. Але в той момент вантажник незадоволено почав прирікатись і сказав: «Давай, забирай. Удома будеш оглядати та розбирати посилку».

Чоловік відповів, що у нього в записному блокноті є мобільний номер начальника цього відділення «Нової пошти» і він розкаже, як спілкуються з клієнтами його підлеглі. Приїхавши додому, чоловік так і зробив. Однак через грубість працівника «Нової пошти» токарний патрон продали іншому покупцю дорожче на 200 грн.

Що було у суді

Чоловік вважав, що зухвала поведінка вантажника порушила його права як споживача. Тому він просив суд стягнути з «Нової пошти» 1000 грн моральної шкоди. В компанії на це заявили, що чоловік сам відмовився від отримання відправлення.

Коли суд став розбиратися, то виявилося, що у січні 2021 року чоловік відправив до начальника столичного відділення «Нової пошти» заяву. В ній він просив сповістити про результат розгляду скарги на дії вантажника, яку він подав на гарячу лінію компанії.

У березні він отримав відповідь, що за правилами «Нової пошти» компанія надає своїм клієнтам можливість оглядати відправлення перед його одержанням: «Жоден клієнт не може бути позбавлений цієї можливості з урахуванням деяких обмежень та крім випадків, коли огляд заборонено відправником». Тому за фактом неналежного виконання обов`язків, винному співробітнику було оголошено усне попередження. Крім того, «керівником відділення проведено тематичну бесіду з питань стандартів спілкування з клієнтами».

Але позовом до суду чоловік не обмежився. Він також поскаржився до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Однак у цій організації йому відповіли, що «притягнення до відповідальності працівників ТОВ «Нова пошта» за некоректну поведінку не належить до повноважень Держпродспоживслужби».

За словами свідка, який того дня прийшов разом з чоловіком до відділення, вантажник категорично відмовився надати для огляду посилку та сказав: «Дома будете дивитись». Чоловік розповів про це власнику посилки. Той відкликав відправлення і продав іншому покупцю.

Суд вивчив умови надання послуг «Нової пошти» й знайшов п. 15.7. «Огляд відправлення». Він надає можливість у відділенні скористатися спеціально відведеним столом, розкрити там упаковку та перевірити її вміст. Процес огляду не повинен перевищувати п’яти хвилин на одну посилку. Тобто працівник компанії порушив правила, коли заборонив огляд. І тому у січні 2022 року суддя Броварського міськрайонного суду Київської області вирішила, що компанія має компенсувати своєму клієнтові 500 грн моральної шкоди та оплатити витрати на проїзд свідка до суду у 28 грн.

Інформатор розповідав, як шахрай забрав телефон Samsung з «Нової пошти» замість власника.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube