Жінка неодноразово надсилала листи на адресу банку, в яких остання зверталася з вимогою негайно зарахувати на її рахунок викрадені шахраями кошти
Жінка звинувачує шахраїв у викраденні коштів з кредитної картки у загальній сумі 59 599 гривень. Вона вважає, що вони отримали доступ до її облікового запису в додатку Приват-24. Про це йдеться у рішенні Дніпровського районного суду Дніпропетровської області, опублікованому 7 листопада 2025 року.
04.02.2024 року невідомі зловмисники, заволоділи доступом до мобільного додатку жінки «Приват-24» та викрали з рахунку, відкритого в АТ КБ «ПриватБанк», кошти у загальній сумі 59 599 гривень. Вона зателефонувала на гарячу лінію банку за номером 3700, повідомила про те, що відбулось, і попросила заблокувати картковий рахунок. Також за даним фактом відкрито кримінальне провадження. Нею неодноразово надсилалися листи на адресу банку, в яких остання зверталася з вимогою негайно зарахувати на її рахунок викрадені шахраями кошти, при цьому, банк почав без відповідного розпорядження списувати з її рахунку на який надходить її заробітна плата, кошти, якими банк погашає викрадені шахраєм кредитні кошти.
"Саме клієнт несе відповідальність у повному обсязі за операції, які супроводжуються авторизацією, до моменту письмової заяви клієнта про блокування картки (рахунку) на рух коштів. АТ КБ "ПриватБанк" вважає, що в цьому випадку списання коштів з рахунку позивача відбувалось, у зв'язку із недбалою поведінкою щодо розповсюдження персональної інформації, яка призначалась тільки для неї. Враховуючи те, що треті особи для здійснення платіжних операцій, не мали б змоги зробити це не знаючи персонального коду підтвердження на здійснення операції, отже клієнтом не було дотримано вимоги законодавства і умов та правил надання банківських послуг щодо забезпечення збереження інформації. Крім того, списання коштів відбувалось з рахунку платника за електронною ідентифікацією електронного платіжного засобу, що в розумінні п. 1.24 ст. 1 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», не є неналежним переказом, а тому й п. 6.7 Положення, як підстава для негайного відновлення банком залишку коштів на рахунку користувача, в цьому випадку застосовано бути не може, оскільки докази, що надані відповідачем спростовується припущення позивача про несанкціонованість списання коштів з рахунку позивача", - заявили у ПриватБанку.
Суд задовольнив позов жінки. Акціонерне товариство комерційний банк «ПриватБанк» зобов'язали переказати користуючись з власних коштів на рахунок, відкритий на її ім'я, кошти у розмірі 59 599 гривень, та погасити коштом зазначеного переказу у повному обсязі кредитну заборгованість, яка з 04.02.2024 року обліковується за її рахунком. Фінустанова має припинити, починаючи з 04.02.2024 року нарахування процентів та штрафних санкцій на розмір кредитної заборгованості 59 599 гривень. З ПриватБанку на її користь стягнуть кошти у розмірі 9 864 гривень. Фінустанову зобов'язали нарахувати та виплатити на її користь проценти у розмірі, визначеному на рівні облікової ставки НБУ за користування чужими коштами списаними з рахунку клієнтки протягом періоду з 28.03.2024 року по 30.08.2024 року у загальній сумі 9 864 гривень, від дат їх списання до дня зарахування їх банком у зазначеній сумі на належний їй рахунок.
"Суд доходить висновку про те, що АТ КБ «ПриватБанк» не підтвердив належними і допустимими доказами обставини, які б безспірно доводили, що позивачка, як користувачка кредитної картки, своїми діями чи бездіяльністю сприяла у доступі до відомостей по кредитній картці, її особового рахунку, акаунту чи мобільного додатку «Приват-24», незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дала змогу ініціювати платіжні операції від 04.02.2024 року, у зв'язку з чим позовна заява є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню", - наголосив суд.