Шахрай забрав телефон Samsung з «Нової пошти» замість власника: рішення суду по компенсації

Девайс передумали продавати

Шахрай забрав телефон Samsung з «Нової пошти» замість власника: рішення суду по компенсації
Інцидент трапився ще у 2020 році

Чоловік хотів продати телефон і відправив його до Сум «Новою поштою». Проте передумав і замовив «повернення відправлення». А коли прийшов до відділення забирати телефон, то був неприємно здивований. Телефон вже забрав хтось інший.

22 травня 2020 року чоловік відправив з відділення «Нової пошти» у Харкові телефон Samsung Galaxy S9 4/64 Gb G9600. Відправлення мало прибути до покупця у Сумах. Назад продавець мав отримати грошовий переказ – 10 тис. грн.

Наступного дня, 23 травня, продавець передумав щодо відправки телефону. І замовив послугу «повернення відправлення». Коли прийшло сповіщення, що девайс повернувся до відділення у Харкові, чоловік звернувся до «Нової пошти». Проте виявилося, що посилку, нібито, він вже отримав. Оператор компанії показав йому експрес-накладну без підпису. 

Продавець написав претензію, в якій вимагав від «Нової пошти» компенсацію за телефон. Проте в компанії відповіли, що не вбачають жодних порушень з боку своїх працівників.

Тоді чоловік звернувся до поліції й написав заяву про шахрайство. Там зареєстрували кримінальне провадження за №12020225460000031.

Що було у суді

Адвокат продавця заявив, що його клієнт просить суд стягнути з «Нової пошти» 10 тис. грн за втрачений телефон, штраф 2 тис. 430 грн. Крім того, компанія мала б ще сплатити судовий збір.

На таку вимогу в «Новій пошті» відповіли, що жодної детальної інформації про телефон у накладній чоловік не зазначив. І це не дає змогу оцінити його вартість. До того ж в «Новій пошті» наполягали, що вони повернули апарат власнику.

Нібито чоловік прийшов, показав документи й сплатив за послуги готівкою 95 грн. Який саме документ пред`явив шахрай — його вид, номер, серію представник «Нової пошти» відповісти не зміг. Крім того, коли телефон забирали, то на експрес-накладній отримувач не залишив свого підпису.

Як з’ясувалося, продивитися відеозапис — коли невідомий прийшов і забрав телефон неможливо. В компанії це пояснили тим, що зберігання таких відеофайлів має обмежений строк і необхідний запис вже знищили.

Тому у вересні 2021 року суддя Фрунзенський районний суд Харкова вирішали, що компанія має виплатити чоловіку 10 тис. грн за неотриманий телефон. Ще суддя постановила стягнути з «Нової пошти» 2 423 грн штрафу і 840,80 грн судового збору на користь продавця.

Проте компанія не погодилася з цим рішенням і подала скаргу. В ній адвокат «Нової пошти» наполягав, що не було підстав не видавати посилку. До того ж суму оголошеної вартості – 10 тис. грн внесли до експрес-накладної зі слів чоловіка, на його власний розсуд. І ніякими фактами ця вартість не підтверджена.

Проте судді в апеляцій не побачили ніяких підстав змінювати початкове рішення. Тому у січні 2022 року колегія Харківського апеляційного суду залишила рішення щодо виплати компенсації без змін.

Інформатор писав, що «Нова пошта» помилково видала не тій людині планшет Apple.

Олена Скобцева

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube