Оператор віддав фотоапарат за 18 тис. грн не тій людині
Чоловік вирішив продати фотоапарат і відправив його покупцю «Новою поштою». Але той його не забрав і пристрій відправили назад. Але перш ніж продавець дійшов до відділення фотоапарат забрала невідома жінка.
У березні 2020 року чоловік за допомогою «Нової пошти» відправив фотоапарат Fujifilm X-T2 покупцю. В експрес-накладній він вказав оголошену вартість - 18 тис. грн. Але через два дні після відправки покупець зателефонував та повідомив, що потрапив у лікарню і йому необхідні кошти на лікування. Тому посилку він забрати не зможе.
Того ж дня власник фотоапарата зв`язався з «Новою Поштою» та повідомив, що хоче повернути своє відправлення назад. На це співробітники компанії відповіли, що йому потрібно підійти у відділення та пред`явити паспорт. Після чого через день або два він отримає свій фотоапарат назад.
Однак пізніше, коли чоловік прийшов за посилкою, то дізнався - її отримала якась дівчина. Виявилося, що у зворотній експрес-накладній отримувачем фотоапарата вже значилась якась невідома чоловікові жінка. Власник відправлення заявив, що це провина компанії – що не він забрав фотоапарат. Тому що особисто він не змінював прізвище одержувача в експрес-накладній.
Для того аби все з'ясувати у квітні 2020 року Солом`янське управління поліції у Києві розпочало досудове розслідування щодо шахрайства з посилкою. Але шукати злодіїв перестали наприкінці червня того ж року. За цей час поліція встановила, що невідома особа під приводом отримання посилки з «Нової пошти» забрала чужий фотоапарат за 18 тис. грн.
Чоловік звертався до компанії та просив компенсувати йому вартість пристрою. Але цього не сталося. Через те, що домовитися без звернення до суду не вдалося, чоловік подав позов проти «Нової пошти».
Чоловік просив суд стягнути з логістичної компанії 36 тис. грн. З цієї суми 18 тис. грн коштував фотоапарат, про що чоловік зазначив в оголошеній вартості відправлення. Ще він просив, щоб «Нова пошта» компенсувала йому ще 18 тис. грн моральної шкоди. Окремо він вимагав 25 тис. грн для оплати роботи адвоката.
У відповідь на це в компанії заявили, що на відправнику лежить обов`язок зазначити достовірну інформацію в експрес-накладній. Представник «Нової пошти» у суді повідомив, що в документі були внесені зміни щодо одержувача, а саме замінено прізвище чоловіка на ім’я жінки. Тому посилку видали тій особі, ПІБ якої було зазначено у накладній як одержувача. Однак чоловік наполягав, що особисто він не вносив ніяких змін.
На це суд встановив, що перевізник несе відповідальність у разі ушкодження чи втрати вантажу під час перевезення. Окрім доставки вантажу компанія повинна ще видати посилку уповноваженій особі.
Раз компанія не довела, що саме клієнт змінив прізвище у зворотній накладній, то суд вирішив, що вона має відшкодувати збитки. Тому у жовтні 2022 року суддя Голосіївського райсуду Києва вирішила, що «Нова пошта» має виплатити своєму клієнтові 18 тис. грн за втрачений фотоапарат та компенсувати 2 тис. грн моральної шкоди. Крім цього, компанія мала заплатити адвокату свого клієнта 22 тис. 500 грн.
Інформатор писав, що «Нова пошта» відмовила громадянину рф у виплаті грошового переказу.