Банки не просто розвивають автокредитування, а й намагаються зробити його доступнішим — через партнерства з дилерами, страховиками, фірмовими СТО тощо, але ключовими чинниками залишаються стан економіки, рівень доходів громадян та перебіг війни
У першому півріччі 2025 року, порівняно з аналогічним періодом минулого року, кількість нових автомобілів, придбаних у кредит, зросла на 16,1% і склала в середньому 7300 одиниць. Про те, на що варто звертати увагу при виборі кредиту, розповів Сергій Кіпоренко, керівник напряму автокредитування ГЛОБУС БАНКУ.
У нинішніх умовах (війна, коливання курсу, інфляція тощо) експерт радить:
“Банки не просто розвивають автокредитування, а й намагаються зробити його доступнішим — через партнерства з дилерами, страховиками, фірмовими СТО тощо. Але ключовими чинниками залишаються стан економіки, рівень доходів громадян та перебіг війни”, — підсумував Сергій Кіпоренко.
Попри вимушену паузу на початку року через непрацюючі реєстри, а також через підвищення облікової ставки до 15,5%, на ринку спостерігалася певна “аритмія” активності покупців. Водночас середньомісячна кількість нових легкових автомобілів, придбаних у кредит, сягала близько 1200 одиниць (у 2024 році цей показник становив у середньому 961 авто на місяць).
“Приріст кількості виданих автокредитів є досить стабільним. За нашими оцінками, за підсумками 2025 року ринок автокредитування може продемонструвати незначне зростання на +3–3,5% порівняно з 2024 роком. Тобто середня кількість нових кредитів на місяць може сягнути 1230–1240 одиниць”, — акцентував експерт.
Банкір назвав головні чинники, від яких потенційно залежатиме розвиток кредитування автомобілів у другому півріччі:
За словами фахівця, понад 90% угод у першому півріччі 2025 року було укладено в межах партнерських програм банків, автодилерів і страхових компаній. Завдяки цій співпраці громадяни можуть отримати більш вигідні умови кредитування з нижчими ставками. Найбільш затребуваними авто протягом півріччя були моделі з бензиновими та дизельними двигунами — їхня частка становила 54 % від загальної кількості кредитів. Гібриди — 27%, а частка електрокарів зросла до приблизно 22%.
“Частка гібридів та електрокарів майже зрівнялася з традиційними авто. Ми очікуємо, що в перспективі 2–3 років до 60% кредитів можуть припадати саме на ці категорії. Тенденція до зміни “автотрендів” вже сформувалась”, — наголосив банкір.
Найпопулярніші бренди у 2025 році:
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "КОМЕРЦІЙНИЙ БАНК "ГЛОБУС" (ГЛОБУС БАНК) засновано у 2007 році. Пріоритетними напрямками діяльності банку є кредитування енергоефективних проєктів, іпотечне кредитування на первинному ринку, автокредитування, кредитування малого та середнього бізнесу.
ГЛОБУС БАНК є акредитованим партнером низки державних програм: державної іпотечної програми “єОселя”, програми пільгового кредитування малого та середнього бізнесу “5-7-9”, “Доступний факторинг”, “Доступний фінансовий лізинг 5-7-9”, “Енергонезалежність фізичних осіб - власників домогосподарств”. Банк є партнером ДУ “Фонду енергоефективності” за програмами кредитування ОСББ та ЖБК “Енергодім” та “ГрінДІМ”. Банк є учасником державної програми “Національний кешбек”. 25 червня 2024 року ГЛОБУС БАНК став одним із 17 найбільших українських банків, що підписали Меморандум про кредитування проєктів з відновлення енергоінфраструктури.