Клієнтка ПриватБанку випадково дізналась про 41 499 гривень кредиту - що вирішив суд

У ПриватБанку вказують, що оформлення кредиту супроводжувалось авторизацією з правильним введенням нанесених на карті даних

ПриватБанк
Жінка під час списання коштів з рахунку дізналась про укладений від її імені кредит на суму 41 499 гривень

Жінка під час списання коштів з рахунку дізналась про укладений від її імені кредитний договір в ПриватБанку на суму 41 499 гривень. Вона запевняє, що не надавала згоди на його укладення, хто міг укласти такий договір їй невідомо. Про це йдеться у рішенні Дніпровського районного суду Кам'янського, опублікованому 11 липня 2025 року. 

19.11.2022 року між АК КБ «ПриватБанк» та невідомою особою, був укладений кредитний договір на суму 41 499 гривень. Про його укладення вона дізналася 19 грудня 2022 року, коли з її карткового рахунку було списано кошти у сумі 4 151 гривні наступного разу з її рахунку відбулося списання 19 січня 2023 року у розмірі 4 151 гривні. Вона звернулася до працівників банку за роз'ясненнями, де їй повідомили, що нею нібито укладено вищевказаний кредитний договір. Договір не укладала, не підписувала чи іншим чином не надавала згоди на його укладення, хто міг укласти такий договір їй невідомо. За даним фактом 22.11.2022 року працівниками поліції було внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань. 

"19.11.2022 року використовуючи платіжну картку, позивачем був оформлений кредит Оплата частинами в інтернет-магазині Comfy. Оформлення кредиту супроводжувалось авторизацією з правильним введенням нанесених на карті даних. Відповідно до п. 2.1.4.5.1 та п. 2.1.4.5.2. Умов та правил надання банківських послуг (надалі Умови), що розміщуються в інтернеті за адресою https://privatbank.ua/terms/і є невіддільною частиною договору банківського обслуговування, клієнт зобов'язаний не передавати картки, ПІН-коди, постійний пароль, одноразові паролі і контрольну інформацію третім особам, не використовувати картки або нанесені на них дані в цілях, не передбачених цим договором, або що суперечать чинному законодавству та вживати необхідних заходів для запобігання втрати, пошкодження, викрадення картки, доступу третіх осіб до картки, в тому числі до інформації, нанесеної на неї. Відповідно до п. 2.1.4.12.9 Умов клієнт несе відповідальність за всі операції, що супроводжуються авторизацією, включаючи операції, що супроводжуються правильним введенням нанесених на картці даних, до моменту звернення клієнта в банк та блокування картки і за всі операції, які не супроводжуються авторизацією, до моменту постановки картки в стоп-лист платіжною системою. Позивачем не надано належних доказів, які б підтверджували повне фактичне виконання своїх зобов'язань за кредитним договором", - заявили у ПриватБанку. 

Розгляд справи 

Суд з'ясував, що відповідно до онлайн оформлених документів, між жінкою та АТ КБ «ПриватБанк» 19.11.2022 року укладений кредитний договір. Вона заперечила факт укладення кредитного договору, стверджуючи, що жодного боргу перед банком не має, оскільки мають місце шахрайські дії, вчинені третьою особою відносно неї. Відповідно до витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 22.11.2022 року, до ЄРДР внесено відомості про те, що в період з 19.11.2022 року по 21.11.2022 року, невстановлена особа, подзвонивши на номер та представившись представником банку «ПриватБанк», шахрайським шляхом заволоділа коштами, що знаходяться на карті «ПриватБанк» в загальній сумі 104 тисячі гривень, чим завдала їй матеріального збитку. Відповідно до витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 27.12.2022 року, до ЄРДР внесено відомості про те, що 19.11.2022 року невстановлена особа, перебуваючи у приміщенні магазину «Comfy», шляхом обману та незаконних операцій з використанням електронно-обчислювальної техніки, під виглядом працівника ПриватБанку, отримавши персональні дані громадянки, заволоділа коштами останньої у розмірі 45 648 гривень. Згідно з додатковим протоколом допиту потерпілої від 22.02.2023 року, складеного слідчим, надала пояснення про те, що 19.11.2022 року вона зі своєї банківської картки рахунки мобільних телефонів не поповнювала.

Яким було рішення суду? 

Позов жінки задовольнили. Суд визнав припиненими правовідносини, які виникли на підставі договору, між нею та акціонерним товариством комерційний банк «ПриватБанк», з часу укладання договору, а саме з 19 листопада 2022 року.

"Відповідачем не надано доказів, що позивач своїми діями чи бездіяльністю сприяла втраті або незаконному використанню інформації, яка дала змогу ініціювати платіжні операції за допомогою її карткового рахунку. Позивачкою заперечується виникнення заборгованості у зв'язку з невиконанням зобов'язань за кредитним договором, в обґрунтування зазначає на використовування її рахунка невідомими особами в м. Одеса. 17.11.2022 року було скоєно злочин за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 190 КК України. АТ КБ «ПриватБанк» повідомила про шахрайські дії, вчинені третіми особами. Про таку злочинну діяльність інших осіб, позивачем заявлялось як до установи банку, так і до правоохоронних органів, здійснюється досудове розслідування. Суд погоджується із доводами позивачки, про те, що вона належним чином повідомила банк про обставини, що настали, а також звернулась із письмовою заявою до правоохоронних органів, а отже ризик збитків від здійснення цих банківських операцій на думку суду несе банк. Таким чином, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі", - наголосив суд. 

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити