За законодавством та на власний розсуд. Чому Ощадбанк може відмовити вам у обслуговуванні

Банк може змінювати умови договору, навіть якщо вони порушують права клієнтів

Ощадбанк
Ощадбанк залишає за собою право тимчасово чи повністю зупинити обслуговування клієнта або в односторонньому порядку розірвати договір

Українцям продовжують масово блокувати банківські картки. Найбільше скарг - від клієнтів Приватбанку, Ощадбанку та Монобанку. При цьому самі банки досить неохоче коментують цю тему. Ми зверталися до всіх трьох банків, на які зараз найбільше скарг щодо блокувань, з проханням пояснити, чому вони відмовляють клієнтам у обслуговуванні, та відповіді так і не отримали.

Але у банків у відкритому доступі є публічна оферта - зразок типового договору про обслуговування, який підписують всі клієнти. Там розписано, за яких умов фінансовий заклад може обмежити вам доступ до грошей. «Інформатор» вже вивчив публічні оферти Приватбанку та Монобанку, про що ми детально писали. На черзі - Ощадбанк. Чому він може відмовити вам у обслуговуванні?

Ліміти для картки

Публічна оферта Ощадбанку дуже коротка.  Але є кілька типів публічних договорів, зокрема з карткового обслуговування. Там розписані не лише права та обов'язки, а й ліміти за картковими операціям. Обмеження для власника банківскької карти Ощадбанку, прописані у пункті 4.2.1 договору, такі:

  • Максимальна сума одного переказу по одній картці відправника - 14999 гривень.
  • Максимальна сума всіх переказів по одній картці за добу — 65 тисяч гривень
  • Максимальна кількість переказів по одній картці за добу - 5 операцій
  • Максимальна сума всіх переказів  по одній картці за місяць — 150 тисяч гривень
  • Максимальна кількість операцій за місяць - 50

Зазначимо, що такі квоти - не винахід Ощадбанку. Схожі обмеження є й у інших банків, та Ощадбанк детально прописав їх у публічному договорі. І, якщо ліміти порушуються, це вже причина для блокування операції.

Закон чи підозра

У пункті 8.1.1 публічного договору перераховані інщі причини, за яких Ощадбанк може відмовити вам у обслуговуванні. Вони такі:

  • Ненадання інформації, необходної для надання послуг
  • Розцінення банком переказу коштів як шахрайської, недійсної операції, здийснення якіх порушує вимоги законодавства.

Недійсна операція у розумінні Ощадбанку: має наступні ознаки:

  • Відбувається з порушенням умов договору
  • Виявлене використання картки, офрмленої на чуже ім'я чи підробленої картки та ін.
  • Неможливість виконання авторизації з технічних причин
  • Інших випадках, передбаченних законодавством. Цей пункт окремо не розшифровується. Та, певно, мається на увазі закон про протидію легалізації коштів, отриманих злочинним шляхов. До нього апелюють у своїх дороворах і інші банки. Згідно закону, банк може вимагати у вас підтвердити джерело походження коштів та надати документи, напраклад, договір купівлі- продажу, дарчу тощо.

У Ощадбанку є цікава приписка до цього пункту. Крім передбачених законодавством випадків відмови у обслуговуванні, можуть бути також вимоги, «визначені банком на власний розсуд». В публічний оферті Ощадбанку говориться також, що банк має право вимагати від клієнта надання необхідної інформації та/або документів, відмовити у наданні послуги (тимчасово чи повністю), а також вносити в односторонньому порядку зміни до умов договору, навіть якщо  вони обмежують права клієнта. Ощадбанк також залишає за собою право розірвати договір на обслуговування в односторонньому порядку. А клієнти Ощадбанку, підписуючи договір, автоматично надають банку згоду на перевірку всієї інформації.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте у нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписати на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube