Ветеран не зміг дзвонити з Київстару через 25 грн боргу: що вирішив суд

Читать на русском

Ветеран через суд спробував отримати компенсацію в оператора за моральну шкоду

Читать на русском
Ветеран не зміг дзвонити з Київстару через 25 грн боргу: що вирішив суд
Оператор не вважає, що обмеження зв'язку шкодить здоров'ю абонентів

Ветеран через суд спробував отримати компенсацію в оператора за моральну шкоду

Неприємна історія трапилася з колишнім військовим, який має інвалідність і опинився на медичному лікуванні. Він змінив тариф у оператора “Київстар”, сплатив за послуги зв’язку, але цих грошей виявилося недостатньо. Через борг у 25 гривень мобільний оператор позбавив права клієнта здійснювати дзвінки, коли той знаходився на лікуванні. Подробиці цієї історії — у нашому матеріалі.

Цікаве рішення Білоцерківського міськрайонного суду Києва було винесено 23 грудня 2022 року.

Мешканець Київської області звернувся з позовом до суду до оператора мобільного зв’язку ПрАТ “Київстар”, послугами якого користувався. Неприємна історія, яка стала причиною судової тяганини трапилася у грудні 2020 року — січні 2021 року.

17 грудня 2020 року клієнт змінив свій тариф у мобільного оператора “Київстар” на “SMART”. Оператор повідомив йому деталі щодо послуг, які надаються за новим тарифом. Згідно з умовами, потрібно було сплатити 150 грн за 1 місяць користування тарифом та 35 грн за підключення (перехід зі старого тарифу). Клієнт погодився на ці умови та поповнив свій рахунок на 190 грн. 1 січня 2021 року кошти були списані оператором з рахунку клієнта. А ще були зняті 30 грн абонентської оплати за послугу “SIM для планшета”, яку клієнт не замовляв в рамках нового тарифу, всього з клієнта зняли 215 грн

Водночас з 1 січня 2021 року клієнт не міг здійснювати вихідні дзвінки зі свого номера у “Київстарі” та користуватися мобільним інтернетом. Йому було повідомлено, що на рахунку недостатньо коштів для здійснення дзвінків. Тобто гроші були зняті з рахунку за послуги зв’язку, а телефонувати не можна було. У січні 2021 року громадянин перебував на лікуванні у Госпіталі ветеранів війни “Лісова поляна” під Києвом. Клієнт є особою з інвалідністю 2 групи, має захворювання серця, гіпертонічну хворобу. Йому протипоказані стреси. 

Однак, як він стверджує, внаслідок дій мобільного оператора він опинився в ситуації, коли перебуваючи поза межами місця мого проживання та на лікуванні в госпіталі не мав можливості зателефонувати своїм рідним та близьким, змушений був неодноразово звертатися до оператора «Київстар» для з`ясування причин відключення, але кожен раз отримував відмову у відновленні послуги, через що в позивача підвищувався тиск, турбували постійні головні болі. Письмова скарга до мобільного оператора теж нічого не дала. Завдану собі шкоду ветеран війни в Афганістані, у якій він брав участь у 1980-ті роки, оцінив у 19 тисяч гривень, які вимагав у Київстару в суді, а також повернення 215 грн за послуги, які не були якісно надані.

Як і слід було очікувати, у суді адвокат компанії “Київстар” повідомив, що вони повністю заперечують проти задоволення вимог постраждалого клієнта. Як зазначили у компанії, клієнт підключив 6 вересня 2018 року тариф “Київстар 4G Extra” та додатково тариф “SIM для планшета”. 17 грудня 2020 року клієнт особисто звернувся до центру обслуговування абонентів «Київстар», і самостійно обрав тарифний план «SMART», умови якого йому були роз`яснені менеджером. При цьому, як зазначають у компанії, послуги “SIM для планшета” не входять до нового тарифу, це пояснили клієнту. Це нібито пояснив менеджер клієнту. А тому 1 січня 2021 року з клієнта також зняли плату за користування пакетом “SIM для планшета”. У цей же день він відмовився від послуги, але Київстар за своїми правилами відмовив у послузі “SIM для планшета” лише з 1 лютого 2021 року, а за січень гроші зняв. В той самий час адвокат підкреслив, що з клієнта зняли не 215 грн, а менше, бо грошей було недостатньо.

Адвокат Київстару у цьому процесі Юрій Ральченко наголосив, що 27 січня 2021 року клієнт — ветеран Афганської війни поповнив свій мобільний рахунок на 63 грн та знову отримав змогу робити вихідні дзвінки. Юрист назвав необґрунтованими заяви клієнта про “душевні страждання” та “неможливість зв’язатися з близькими”. Він підкреслив, що клієнт користувався мобільним телефоном Samsung Galaxy A3I, розрахованим на 2 сім-картки, відповідно міг користуватися зв’язком та мобільним інтернетом від іншого оператора у той час, як Київстар обмежив можливість здійснення вихідних дзвінків. Також юрист зазначив, що клієнт міг скористатися Wi-Fi та спілкуватися з рідними у месенджерах: Viber, WhatsApp, Telegram. А ще клієнту могли телефонувати рідні - вхідні виклики ніхто не обмежував.

У компанії “Київстар” не побачили, що заподіяли будь-яку моральну шкоду своєму абонентові. Там наголосили, що немає причинно-наслідкового зв’язку між діями мобільного оператора і психоемоційним станом колишнього військовослужбовця.  Всі захворювання були набуті не через користування мобільним зв’язком, зокрема й отримана через війну в Афганістані у 1984 році інвалідність. У компанії зазначили, що абонент міг поповнити рахунок на 30 гривень або скористатись послугою “Київстар Мікрокредит” та продовжувати користуватися вихідними дзвінками і мобільним інтернетом. 

Адвокатка постраждалого абонента зазначила, що Київстар разом з тим ще й нараховував штрафи, бо з січня 2021 року клієнт не поповнював рахунок. Вона додала, що при переході на новий тариф менеджер Київстару у магазині жодним чином не згадав про послугу “SIM для планшета” та про те, що після переходу на новий тариф її все одно потрібно сплачувати окремо. На думку клієнта, послуга входила до минулого тарифу та мала бути автоматична вимкнена, але оператор її автоматично продовжив. Якби клієнт знав у грудні 2020 року, що послуга “SIM для планшета” не скасовується, то одразу б від неї відмовився. Разом з тим з мобільного рахунку абонента-ветерана списали гроші за надання послуг мобільного зв’язку, але телефонувати нікому він не міг. Адвокатка ветерана зазначила, що близькі, з якими хотів спілкуватися ветеран, вже є людьми поважного віку та не мають смартфонів, тому з ними не можна було зв'язатися через месенджери. Через це абонент відчув роздратування і хвилювання.

Суддя зазначає, що умови надання послуг ПрАТ “Київстар” опубліковані на офіційному веб-сайті мобільного оператора. Якщо абонент не згодний з новими умовами й правилами (які опубліковані на офіційному сайті), то протягом календарного 1 тижня він має розірвати договір про надання послуг. Якщо він цього не зробить, то це означає автоматичну згоду на нові умови. Разом з тим суд став на бік оператора та зазначив, що клієнт не повністю оплатив послуги, тому і не отримав їх. Позов ветерана-афганця було відхилено судом, але він ще може подати апеляцію.

Нагадаємо, у середині грудня у Київстарі прокоментували зростання цін на тарифи та відсутність компенсацій за поганий зв’язок під час блекауту.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.