Стаття про телемарафон вийшла під назвою "Це державна пропаганда"
Американська видання The New York Times випустило статтю про український телемарафон “Єдині новини”. Вона носить назву “Це державна пропаганда”. Пишуть, що українці вже втомилися від нього.
Матеріал опублікували на сайті NYT. Журналісти зазначають, що українці намагаються уникати новин по телебаченню через затягування війни.
“Програма “Телемарафон об'єднаних новин” стала головним інструментом інформаційної війни в Україні, і урядовці, які регулярно виступають у ній, високо оцінюють її роль у протидії російській дезінформації та підтримці бойового духу… Але після майже двох років війни українці втомилися від телемарафону. Те, що колись вважалося вирішальним інструментом для об'єднання країни, тепер все частіше висміюється як не більше, ніж рупор уряду”, – йдеться у статті.
Зокрема, глядачі скаржаться на “занадто рожеву” картину війни у телемарафоні. Водночас влада, за словами українців, приховує тривожні події на фронті, не розповідає про зменшення підтримки нашої держави, а також не готує людей до тривалої війни.
У виданні опитали експертів, які наголошують, що падіння глядацької аудиторії та довіри свідчить про розчарування людей в уряді через те, що відбувається на фронті. Наразі глядачі здебільшого обирають для перегляду популярні реаліті-шоу та розважальні програми.
Генеральний директор медіагрупи StarLightMedia Олександр Богуцький, яка бере участь у телемарафоні, проєкт “Єдині новини” офіційно запровадили указом президента. Він на 40% фінансується урядом країни. Інші експерти та журналісти розповіли виданню, що ексміністр культури Олександр Ткаченко брав участь у нарадах з координації висвітлення новин.
“Ще одне занепокоєння викликає те, що телемарафон перетворився на піар-акцію для Зеленського, який залишається найбільш авторитетною політичною фігурою в Україні, і рейтинг якого знизився за останні місяці”, – цитує NYT.
У свою чергу, заступниця головного редактора видання “Детектор медіа” Світлана Остапа заявила, що у березні 2022 року аудиторія телемарафону становила 40% від загальної кількості глядачів в Україні. Наприкінці 2022-го аудиторія “Єдиних новин” взагалі впала до 14%, а сьогодні, за її словами, вона становить лише 10%.
На думку глядачів, патріотичний підтекст марафону стає перебільшеним. Причиною називають “зменшення загрози російського поглинання”.
В кінці грудня 2023-го стало відомо, що серед українців зменшується довіра до національного телемарафону. Станом на зараз вона впала до 43%. В той же час до 38% зросла частка тих, хто не довіряє таким новинам. Ще 19% респондентів не можуть визначитися зі своїм ставленням.
Водночас напередодні виконуючий голови Мінкульту Ростислав Карандєєв зазначив, що державний бюджет покриває витрати на телемарафон, але ситуація змінюється. Саме тому у “Єдиних нових” зміниться формат. На це вплинула економіка, яка “запрацювала”, а також нові рекламодавці.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.