Більшість українців отримують інформацію з Telegram, а телемарафон аж на третьому місці - опитування

Читать на русском

Серед основних джерел новин громадяни також використовують інтернет-сайти та YouTube

Читать на русском
Джерела інформації
19% довіряють лише власним родичам або друзям, а друковані газети й журнали читає лише 2% населення

Серед основних джерел новин громадяни також використовують інтернет-сайти та YouTube

Telegram-канали - найголовніше джерело інформації для більшості українців. На другому місці - інтернет-сайти, де публікуються новини. Телемарафон "Єдині новини" посідає лише третє місце.

Про це свідчать дані опитування, яке провела соціологічна група "Рейтинг" в листопаді 2023-го. Ця інформація опинилася в розпорядженні "Інформатора". 

Так, телеграм-канали в якості основного джерела інформації про події в країні та світі використовують 47% опитаних. На другому місці - інтернет-сайти, їх читають 29% респондентів. Телемарафон "Єдині новини" посідає третє місце, його дивляться 25%.

Ще 22% віддають перевагу порталу YouTube. 19% українців всю інформацію воліють отримувати лишень від тих, кому довіряють особисто: родичів, друзів, знайомих тощо. Просто телебачення (не телемарафон) в якості джерела інформації використовують 17% громадян.

16% довіряють Facebook, 7% - Instagram і Viber. 7% також слухають радіо. Новини з TikTok отримують 6% українців, а от друковані видання (газети та журнали) читають тільки 2% опитаних. 

Українці використовують безліч джерел для отримання інформації, але понад усе полюбляють Telegram
Українці використовують безліч джерел для отримання інформації, але понад усе полюбляють Telegram

Де українці дізнаються новини: подробиці та деталі 

Розбираючись із відповідями докладніше, стає традиційно цікавіше. Виявляється, що джерела для отримання інформації змінюються із віком, статтю та навіть залежать від регіону проживання. 

Переважна більшість українців віддають перевагу Telegram на Півдні, в Києві та на Сході країни. Таких людей там 56, 55 і 51% відповідно. На Західній Україні ж даний месенджер користується значно меншою популярністю: усього лише 40%. 

Відсоток популярності інтернет-ЗМІ в цілому по країні один і той же: 25-30%. Хоча в Києві, наприклад, даний показник досягає 34%. А от телемарафон є найпопулярнішим в Центральній Україні: там його дивляться 30% мешканців. Для порівняння, на Сході таких 22%, на Півдні та Заході - по 24%, а в столиці взагалі 15%. 

Різні вікові та навіть регіональні групи беруть інформацію з різних джерел
Різні вікові та навіть регіональні групи беруть інформацію з різних джерел

Щодо віку респондентів, то тут ситуація в принципі прогнозована. Молодь до 35 років віддає перевагу майже виключно Telegram - 69%. Тоді як люди віком за 50 читають його лише в 28% випадків. Молодь взагалі фактично не дивиться телемарафон (13%), тоді як люди старшого віку (35%) частіше вмикають "Єдині новини". Цікавий факт: молодь більше довіряє пліткам (тобто інформації від родичів, знайомих чи друзів) - 23%. Серед громадян старшого віку таких лише 16%. 

Між чоловіками та жінками якоїсь суттєвої різниці в джерелах отримання інформації немає. Хіба що жінки чомусь набагато менше люблять YouTube (19%), ніж чоловіки (27%). 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.