Наразі єдиним новинам довіряють лише 43% українців
Серед українців знижується довіра до національного телемарафону єдиних новин. Станом на зараз вона впала до 43%. В той же час до 38% зросла частка тих, хто не довіряє таким новинам.
Ще 19% респондентів не можуть визначитися зі своїм ставленням до марафону. Про це свідчать результати нового соціологічного опитування, проведеного Київськім міжнародним інститутом соціології (КМІС).
Згідно з даними соціологів, продовжується тренд на зниження суспільної довіри до телемарафону. З травня 2022 року по жовтень 2023-го частка тих, хто продовжує вірити єдиним новинам, впала з 69% до 48%. В грудні-місяці ж лише 43% продовжують довіряти марафону.
При цьому до 38% зросла частка тих, хто не вірить єдиним новинам. 19% так і не змогли визначитися зі своєю оцінкою.
"Станом на зараз баланс довіри-недовіри залишається позитивним (тобто більше тих, хто йому довіряє, ніж не довіряє). Важливо зазначити, що хоча ті, хто не довіряє Володимиру Зеленському, значно більш критичні до телемарафону, але і серед тих, хто довіряє Зеленському телемарафону довіряють 52% (не довіряють – 29%, не визначилися – 19%)", – йдеться в дослідженні.
В самому КМІС також коментують дані опитування. Виконавчий директор інституту Антон Грушевський каже, що після повномасштабного російського вторгнення "ландшафт споживання інформації" в Україні "радикально змінився". Зараз телебачення дивиться меншість населення країни - вперше в історії.
"Крім цього, зараз загалом значно знизилася довіра до українських ЗМІ (між груднем 2022 року і груднем 2023 року – з 57% до 29%), тобто є загальна проблема з довірою ЗМІ (а не лише телемарафону)... Показники довіри до телемарафону хоч і знизилися, але ще багато людей довіряють йому... При нинішніх показниках довіри зберігається оптимальна можливість для менш проблемної трансформації телемарафону в інший формат, який буде більше відповідати інформаційним потребам поточної ситуації", – зазначив Грушевський.
Зазначимо, що опитування, яке провів КМІС, видає для влади ще досить оптимістичну та непогану картину. А от колеги КМІС з соціологічної групи "Рейтинг" видають зовсім інші результати - набагато гірші.
В розпорядженні "Інформатора" на початку грудня з'явилися дані з опитування "Рейтингу" за листопад-2023. Згідно з ними, в якості основного джерела інформації про події в країні та світі 47% опитаних українців використовують Telegram-канали. На другому місці - інтернет-сайти, їх читають 29% респондентів. А от телемарафон "Єдині новини" посідає аж третє місце, його дивляться всього лише 25%.
Важко сказати, яка цифра правдива: 43% чи 25%. Навіть якщо вивести щось середнє, виходить досить невелика частка тих, хто реально дивиться та споживає таку інформацію. А окремі блогери, експерти та журналісти вже давно активно критикують владу за монополізацію медійного простору з боку держави. Заявляється, що за ті гроші, які на це виділяють, можна було б значно краще забезпечити армію. Тож доцільність такого формату, як телемарафон, наразі вже викликає питання.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.