Чоловік повідомив службу безпеки Ощадбанку про шахрайські дії з його карткою
Чоловік втратив з банківських карток в Ощадбанку кошти у розмірі 50 100 гривень. Крім того, від його імені оформили кредитний договір з лімітом 50 тисяч гривень. Він вимагає визнати кредитний договір недійсним. Про це йдеться у рішенні Києво-Святошинського районного суду Київської області, опублікованому 22 травня 2025 року.
Ощадбанк неправомірно встановив кредитний ліміт на належній чоловіку банківській карті до 50 тисяч гривень. Він наголошує на тому, що заборгованості за кредитним договором не має.17 серпня 2022 року він зателефонував за номером телефону гарячої лінії банку та запитав, чи можна оформити електронний цифровий підпис, оператор скерував його до чат-бота АТ Ощадбанк. Клієнт скористався чат-ботом, відповів на поставленні питання, однак, через 7 хвилин встановив, що його карта була заблокована. Шляхом моніторингу карткового рахунку в електронному додатку встановив факт зняття коштів з картки.
Чоловік повідомив службу безпеки Ощадбанку про шахрайські дії з його карткою. Він просить визнати недійсним кредитний договір, укладений між АТ "Державний ощадний банк України" та невідомою особою від його імені, на підставі якого відкритий кредитний ліміт в розмірі 50 тисяч гривень; зобов'язати АТ "Державний ощадний банк України" відновити кошти у розмірі 43 100 гривень на зарплатному картковому рахунку до стану, в якому він був перед здійсненням неналежних переказів 17 серпня 2022 року; 7 тисяч гривень на пенсійному картковому рахунку, тобто до стану, в якому він був перед здійсненням неналежних переказів 17 серпня 2022 року.
"Позовні вимоги недоведені належним чином. Позивач скористався чат-ботом, який не належить АТ Державний ощадний банк України, оскільки офіційний чат-бот не запитує у клієнтів пін-код карти та CVV2/CVC2-код. Позивач несе особисту відповідальність за розповсюдження своїх персональних даних стороннім особам", - заявили в Ощадбанку.
Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Подані ним виписки з банківського рахунку відображають рух коштів, однак не доводять зняття коштів Ощадбанком поза його волею на вчинення таких дій.
"Позивач наполягає на тому, що всі дії були вчинені ним у визначеному АТ "Ощадбанк" порядку за допомогою чат-боту АТ "Державний ощадний банк України". На підтвердження позовних вимог надав роздруківку листування з чат-ботом. Наявні в матеріалах справи копії адвокатських запитів та письмової відповіді АТ "Державний ощадний банк України" не доводять наявність у діях відповідача протиправних дій, спрямованих на протиправне зняття коштів без волевиявлення позивача. Подані позивачем виписки з банківського рахунку відображають рух коштів, однак не доводять зняття коштів відповідачем поза волею позивача на вчинення таких дій. Заявляючи вимоги щодо протиправності дій банку, а саме щодо протиправного зняття коштів, на позивача покладається процесуальний обов'язок доведення вини в діях банку, а на відповідача залежно від принципу змагальності цивільного судочинства - обов'язок спростування наявності такої вини в його діях. Суд зауважує, що позивач не надав належних та достатніх доказів на підтвердження позовних вимог, оскільки не довів наявність в діях банку вини, яка полягає у протиправності зняття кредитних коштів з карткового рахунку, належного позивачу. Надані позивачем докази не підтверджують факту не передання позивачем персональних даних доступу до карткового рахунку третім особам. Отже, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, дослідивши всебічно, повно, безпосередньо та об'єктивно наявні у справі докази, оцінивши їх належність, допустимість, достовірність, достатність і взаємний зв'язок у сукупності, з'ясувавши усі обставини справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги задоволенню не підлягають", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.