Клієнт Ощадбанку втратив з рахунків 53 767 гривень при спробі отримати виплати від міжнародної організації - що вирішив суд

В Ощадбанку вказують, що клієнт сам винен у зникненні коштів з рахунків

Ощадбанк
Клієнт Ощадбанку, який вирішив отримати грошову допомогу від міжнародної організації, втратив з рахунків 53 767 гривень

Чоловік вирішив отримати грошову допомогу від міжнародної організації та перейшов за посиланням, яке надійшло у повідомленні. Згодом він помітив, що з рахунків в Ощадбанку зникли кошти у розмірі 53 767 гривень. Про це йдеться у рішенні Полонського районного суду Хмельницької області, опублікованому 19 листопада 2024 року.

06.04.2024 року чоловік з метою отримання грошової допомоги від міжнародної організації Red Rose CPS у розмірі 6 800 гривень перейшов за посиланням, яке отримав в групі месенджер у «Viber». Він ввів свій номер банківської картки, на яку отримує заробітну плату, та чотири цифри коду «2124», що надійшли на телефон. Йому в застосунок «Viber» надійшло повідомлення із логотипом «Ощадбанк», в якому у зв'язку з шахрайськими діями просили уточнити інформацію по незаконних переказах коштів з його рахунку. Зайшовши в особистий кабінет «Ощад24» помітив, що кошти з зарплатного рахунку в сумі 6 267 гривень та з кредитного рахунку в сумі 47 500 гривень були зняті та зараховані на невідому картку.

Чоловік лише наступного дня заблокував банківські картки та вхід в особистий кабінет «Ощад24», а 08.04.2024 року з приводу шахрайських дій звернувся до відділення Ощадбанку та поліції. Однак банк надіслав повідомлення з вимогою щодо сплати боргу за кредитною карткою. Він вважає, що не розголошував будь-якої інформації, яка б посприяла шахрайським діям, а банк безпідставно перерахував кошти з його рахунків.

"06.04.2024 року за запитом клієнта під час здійснення реєстрації в мобільному додатку «Ощад 24/7» було здійснено вихідний автоматичний IVR-дзвінок на номер телефону для підтвердження реєстрації, який був успішно прийнятий. Під час дзвінка система проінформувала клієнта, що непотрібно розголошувати дані картки та одноразові паролі третім особам, йому було озвучено одноразовий пароль. Надалі після успішної реєстрації в мобільному додатку «Ощад 24/7» здійснено платіжні операції у проміжок часу з 21:10 до 21:13, за якими кошти в сумі 6 200 гривень та 47 500 гривень з рахунків позивача були переведені на рахунок АТ «Таскомбанк». 07.04.2024 року клієнт звернувся до банку з запитом про блокування платіжних карток та повідомив, що розголосив конфіденційну інформацію в тому числі реквізити платіжної картки та коди третім особам. Дані операції щодо списання коштів стали можливі в результаті розголошення позивачем конфіденційної інформації по своїх картках, передачі даних та паролів третім особам, тож саме позивач має нести відповідальність за здійснення платіжних інформацій", - заявили в Ощадбанку. 

 Що вирішив суд?

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Саме його дії призвели до незаконного використання інформації, які дають можливість ініціювати платіжні операції, в результаті чого відбулось списання коштів з рахунків.

"Позивач самостійно з власної волі, проявивши необережність, 06.04.2024 року перейшов за посилання на фішинговий сайт (вебресурс, який виманює реквізити платіжних карток під виглядом надання неіснуючих послуг), де вніс персональну інформацію, а саме номер картки та одноразовий цифровий пароль для реєстрації в додатку «Ощад 24/7», тобто повідомив третім особам інформацію, за допомогою якої вони змогли зайти в його особистий кабінет в «Ощад 24/7». Таким чином в цьому випадку саме позивач своїми діями розголосив третім особам інформацію, що дала їм змогу здійснити вхід до системи «Ощад 24/7» та виконувати платіжні операції від імені платника з використанням електронних платіжних засобів", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube