За словами жінки, списання коштів з рахунку відбулось внаслідок неналежного виконання Ощадбанком своїх обов'язків
Жінка мала на депозитному рахунку кошти у розмірі 99 тисяч гривень. Однак згодом було списано 64 447 гривень, які Ощадбанк відмовляється повертати. Про це йдеться у рішенні Орджонікідзевського районного суду Харкова, опублікованому 27 грудня 2024 року.
14.03.2023 року жінка уклала договір банківського вкладу «Мій депозит», відповідно до якого передала банку на депозитний рахунок кошти в сумі 99 тисяч гривень зі сплатою 11,20 відсотків річних, строком на три місяці з автоматичним продовженням договору в порядку розділу 9 договору. Втім, внаслідок неналежного виконання Ощадбанком своїх обов'язків щодо збереження грошових вкладень, без її згоди, з банківського рахунку 15.06.2023 року були списані кошти в розмірі 64 447 гривень. З цього приводу вона відразу звернулася особисто до філії Харківського обласного управління АТ «Державний ощадний банк України», а також до поліції. Громадянка зазначає, що ніколи не передавала свої персональні дані третім особам; будь-яких дій, що могли призвести до списання коштів, зокрема підтвердження запиту на зняття коштів через смс-повідомлення або інші, не вчиняла, не порушувала умови договору з банком.
"13.06.2023 року в системі дистанційного обслуговування «Ощад 24/7» було здійснено скасування автопролангації депозиту і на наступний день після закінчення строку депозиту, тобто 15.06.2023 року на рахунок позивачки банком повернута сума вкладу 99 тисяч гривень. Про дану фінансову операцію 15.06.2023 року була повідомлена СМС-повідомленням на її фінансовий номер телефону. Таким чином банк повністю виконав свої обов'язки за договором банківського вкладу від 14.03.2023 року та повернув її депозитний вклад разом з відсотками на її поточний картковий рахунок. Цього ж дня через систему дистанційного банківського обслуговування «Ощад24/7» з даного рахунку відбулись успішні операції з переказу коштів на картку іншого банку «Таксомбанк» в загальній сумі 64 тисячі гривень. Платіжна картка була заблокована клієнтом. Оскільки вхід до системи дистанційного банківського обслуговування «Ощад 24/7» та операції з переказу коштів здійснені коректно, що можливо лише за наявності коду для реєстрації в мобільному додатку, який направлявся на фінансовий телефон клієнта та реквізитів облікового запису, які були відомі виключно позивачці, то згідно з п. 17.3.8 ДКБО банк не несе відповідальності за наслідки операції в системі ДБО, здійснених з використанням облікового запису клієнта, відповідальність за такі операції несе особисто клієнт, а не банк. Крім того, якщо позивачка вважає, що в результаті переказу кошти були отримані неналежним отримувачем, то вона має право звернутися до нього з відповідними вимогами про повернення коштів", - заявили в Ощадбанку.
Суд задовольнив позов жінки. З акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» на її користь стягнуть кошти в сумі 64 447 гривень.
"Відповідачем, як фінансовою установою, допущено порушення прав позивачки, як споживача фінансової послуги, яке полягало в протиправних діях відповідача, а саме: в несанкціонованому списанні належних їй коштів. Належних і допустимих доказів на спростування доводів позивача відповідачем суду не надано. З огляду на вищенаведене, позовні вимоги є обґрунтованими і такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі. Суд також погоджується, що спосіб судового захисту обрано позивачем відповідно до вимог закону", - наголосив суд.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.