У грудні 2022 року суддя районного суду Харкова розбиралася, хто відкрив десять карток та за 15 хвилин переказав на них кошти
10 травня 2022 року жінка прийшла до відділення «Ощадбанку» у Харкові, щоб відкрити рахунок. Наступного дня на цю картку зарахували понад 850 тисяч гривень дивідендів. Проте один дзвінок шахраїв – і з картки зникла понад 321 тисяча гривень.
З 19 по 23 травня жінка знімала у касі «Ощадбанку» по 10 тисяч гривень. Наприкінці місяця, 24 та 25 травня, вона отримувала вже по 100 тисяч гривень, оскільки банком було встановлено ліміт у цю суму на добу.
В останній день, 25 травня, близько 9 години ранку на телефон жінки подзвонила нібито служба безпеки банку. Шахраї назвали суму коштів, які вона знімала напередодні та запропонували «активізувати свою карту». Жінка відповіла, що сама звернеться до банку у разі потреби.
Пізніше, в суді, вона запевняла, що жодних даних у неї не запитували та ніяких цифр нібито вона не називала. А про підозрілий дзвінок обачна клієнтка повідомила на гарячу лінію «Ощадбанку», сповістила директора відділення, а також безпосередньо оператора на касі коли отримувала готівку.
Наступного дня їй знов видали 100 тисяч гривень та картку. Проте цього разу у мобільному додатку «Ощад 24/7» жінка побачила ще одну картку, яку вона не відкривала. У відділенні її заспокоїли та сказали, що це може бути «збій чи помилка».
Ближче до вечора жінка почала отримувати SMS-повідомлення від «Ощадбанку», а в додатку знайшла купу відкритих рахунків. Вона негайно зателефонувала на гарячу лінію банку та попросила заблокувати рахунок.
«(Жінка) зайшла в додаток Ощад 24/7, але доступ (до рахунку) зник. У зв`язку з чим зателефонувала Водафону та заблокувала сім картку, на яку був зареєстрований доступ в Ощад 24/7», - розповідала постраждала в суді.
Попри всі намагання, шахраї вкрали понад 321 тисячу гривень. Жінка звернулася до поліції, де відкрили кримінальне провадження №№ 12022221150000620 за фактом шахрайства.
Жінка просила скасувати перекази коштів, які робили шахраї та відновити на її рахунку 321 тисячу 742 гривні. Також вона розраховувала, що банк заплатить понад 20 тисяч гривень штрафу, 3 тисячі гривень на оплату праці адвоката та 100 тисяч гривень моральної шкоди.
У відповідь на це в «Ощадбанку» відповіли, що списанню коштів передував успішний вхід в мобільний додаток з коректним вводом пароля та кодів, які відправляли на мобільний телефон власниці рахунку. Таку інформацію могла знати лише жінка. Проте якщо це не вона переказувала кошти, тоді особисті дані могли хитрістю дізнатися шахраї. Але це відповідальність власника картки - зберігати дані в секреті. Тому адвокат банку заявив, що з їх боку ніяких порушень не було.
«Спілкуванням з невідомою особою напередодні проведення спірних операцій, отримання численних повідомлень від банку щодо входу до системи дистанційного обслуговування та проведення спірних операцій, підтвердження проведених операцій з переказу коштів смс-паролями... спростовують твердження про здійснення операції сторонніми особами без її відома та нерозголошення інформації для здійснення переказів», - вважали в «Ощадбанку».
Виявилося, що 26 травня злочинці відкрили на ім’я жінки десять карток. Того ж дня з 17:03 до 17:18 через застосунок «Ощадбанку» вони зробили дванадцять успішних переказів на 513 тисяч гривень. Десять переказів зробили на власні рахунки жінки, які випустили до цього. Ще два перекази на 50 тисяч гривень зробили на рахунок в «Ощадбанку», відкритий на чуже ім’я.
Після цього гроші стали «перекидати» між картками жінки, щоб заплутати сліди злочину. Також злодії зробили чотири перекази на 98 тисяч гривень на рахунки в «Ощадбанку», чотири перекази на 99 тисяч гривень у «БАНК КРЕДИТ ДНІПРО» та три перекази на 74 тисячі гривень у «Альфа-Банк». Наприкінці гроші зняли з банкоматів, розташованих на території Дніпропетровської області.
Суддя встановила, що про всі перекази жінку попереджали повідомленнями на телефон. Також списання робились з використанням усіх необхідних реквізитів картки. Тому суддя погодилася, що це могло статися через можливе розголошення персональних даних та інформації по рахунку. До того ж не було доказів, що це сталося з вини банку.
«Спірні операції підтверджені паролем клієнта, який є аналогом його власноручного підпису», - йдеться в рішенні суду.
Під час розгляду справи жінка дізналася, на чиї рахунки переказали її кошти. Суддя порадила звернутися з позовами до цих людей, коли будуть докази їх провини та справа потрапить до суду.
Тому у грудні 2022 року суддя Київського районного суду Харкова Світлана Колесник вирішила, що гроші від «Ощадбанку» назад на рахунок жінка не отримає.
Інформатор розповідав, що «Ощадбанк» заблокував картку пенсіонера-переселенця.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.