У ПриватБанку вказують, що пароль та логін акаунта Приват-24 клієнта до моменту блокування акаунту спеціалістами банку, під час її звернення до банку, не змінювався
Жінці на телефон надійшов дзвінок від нібито співробітника ПриватБанку, який повідомив про спробу зняття коштів та необхідність блокування картки. Вона виконала вказівки, а згодом виявила списання з рахунків у розмірі 79 451 гривні. Про це йдеться у рішенні Печерського районного суду Києва, опублікованому 28 квітня 2025 року.
26.05.2022 року жінка отримала 5 дзвінків з незнайомого номера, співрозмовник представився співробітником АТ КБ «ПриватБанк» та повідомив, що з її карток хтось намагається зняти кошти, тому є необхідність невідкладно заблокувати картки. Вона увійшла в особистий кабінет «Приват-24», невідома особа зазначила, що для блокування необхідно ввести «код» в розділі «перекази». Клієнтка ввела зазначений «код», проте після цього виявила, що з її банківського рахунку було списано кошти загальною сумою 79 451 гривні (з них 74 237 гривень - кредитні кошти, 5 213 гривень з карти виплат). Про несанкціоноване списання коштів громадянка невідкладно повідомила банк за допомогою телефону гарячої лінії, звернення було зафіксоване. Також звернулась до поліції.
Суд з'ясував, що 26.05.2022 року з кредитки та карти для виплат, які належать жінці, відбулись списання коштів на загальну суму 79 451 гривні. Як вона стверджує, жодного розпорядження про списання коштів не давала, будь-яких свідомих дій, направлених на списання коштів не вчиняла, своїми діями не сприяла втраті інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. Відповідно наданого відклику на позов, 28.05.2022 року клієнтка звернулась на гарячу лінію банку та у ході діалогу повідомила, що 26.05.2022 року їй зателефонували і повідомили, що двічі були здійснені спроби зняти кошти з її картки. Тому незнайомі особи запропонували допомогти у телефонному режимі. Вона погодилась, зайшла в акаунт Приват-24, але побачила, що переказів там не було. Їй у телефонному режимі надиктували коди розблокування, які вона ввела у розділі переказів з її картки у Приват-24. Після вводу даних, побачила, що нею, з її Універсальної картки були здійснені перекази коштів на загальну суму близько 70 тисяч гривень, а також з картки для виплат - на суму близько 5 тисяч гривень. Також, у ході діалогу повідомила, що крім ПриватБанку, є клієнтом Ощадбанку. (аудіозапис розмови додається). Письмові звернення від неї щодо списання коштів до банку не надходили.
Пароль та логін акаунта Приват-24 клієнта до моменту блокування акаунту спеціалістами банку, під час її звернення до банку, не змінювався. 26.05.2024 року вхід в акаунт Приват-24 клієнта здійснено з типового для клієнта пристрою, з коректним вводом логіну та паролю (номер клієнта не змінювався, SIM-картка не перевипускалась). 26.05.2022 року перекази з карти Універсальна та карти для виплат здійснено через Приват-24 на картки, емітовані в АТ "Ощадбанк". Номер телефону, з якого нібито телефонували співробітники АТ КБ «ПриватБанк, не належить банку.
Суд відмовив жінці у задоволенні позову. Вона виконала всі вказівки третіх осіб, ввела продиктований код на переказ коштів, тобто саме її дії призвели до втрати індивідуальної облікової інформації, яка була достатньою та дала змогу здійснити спірні транзакції по рахунку, що виключає відповідальність банку та покладає відповідальність за здійснення платіжних операцій саме на користувача.
"Списання з карток відбулись 26.05.2022 року, позивачка звернулась до банку на гарячу лінію 3700 лише 28.05.2022 року. Доказів негайного звернення до банку позивачем не надано", - наголосив суд.