Адель, Тейлор Свіфт та інші артисти зникнуть з TikTok: розбірки між компаніями призвели до колапсу

Десятки зірок, серед яких Гаррі Стайлс, Біллі Айліш, Аріана Гранде, Джастін Бібер, Елтон Джон, Coldplay, Sting, The Weeknd, U2 стали жертвами великого бізнесу

TikTok
Це перший подібний інцидент в соцмережі

TikTok має 1,1 мільярда активних користувачів у 160 країнах, що робить його п’ятим за популярністю додатком серед соціальних мереж у світі. Втім деякі з юзерів вже 1 лютого, не почують у численних відеороликах хіти безлічі суперзірок. Лейбл Universal Music Group (UMG) опублікував відкритий лист, в якому повідомив про невдалі перемовини з TikTok, контракт з яким закінчується 31 січня цього року.

UMG - великий гравець на музичному ринку, якому належить третина доходу цієї індустрії. З лейблом співпрацюють людина 2023 року за версією журналу Time Тейлор Свіфт, Біллі Айліш, Адель, Аріана Гранде, Джастін Бібер, Елтон Джон, Coldplay, Sting, The Weeknd, U2 та багато інших артистів.

Universal Music Group оголосив, що бере так званий тайм-аут у співпраці з TikTok. У дискусіях щодо продовження контракту музичні продюсери наполягали на трьох критично важливих питаннях: належна компенсація для виконавців і авторів пісень, захист артистів від шкідливого впливу штучного інтелекту та безпека в Інтернеті для користувачів TikTok. Знайти компроміси, запевняють в UMG, не вдалося. Тому вся музика з артистами лейблу буде видалена з TikTok.

Музичні продюсери запевняють, що топ-менеджмент соціальної мережі непрофесійно вів перемовини і навіть погрожував.

"TikTok намагався залякати нас, щоб ми погодилися на угоду, яка коштує менше, ніж попередня угода, набагато нижча за справедливу ринкову вартість і не відображає їх експоненціальне зростання. Як вона (соцмережа. - Ред.) намагалася нас залякати? Вибірково видаляючи музику деяких з наших артистів, що розвиваються, залишаючи на платформі наших світових зірок, які керують аудиторією".

З 1 лютого фанати Тейлор Свіфт не почують її треки в TikTok
З 1 лютого фанати Тейлор Свіфт не почують її треки в TikTok

Лейбл наголошує, що в TikTok мають таку тактику: використовувати потужність своєї платформи, щоб завдати шкоди вразливим артистам і спробувати залякати Universal Music Group, аби ті поступилися поганою угодою, яка недооцінює музику та принижує виконавців і авторів пісень, а також їхніх шанувальників. Музиканти заявили - вони ніколи цього не зроблять і не підуть на поступки.

У відповідь на це TikTok опублікував власну заяву. Китайська корпорація звинуватила UMG у просуванні неправдивого наративу та риторики.

"Сумно і прикро, що Universal Music Group поставила власну жадібність вище за інтереси своїх артистів і авторів пісень. Попри неправдивий наратив і риторику Universal, факт залишається фактом: вони вирішили відмовитися від потужної підтримки платформи з більш ніж мільярдом користувачів, яка є безкоштовним інструментом для просування і відкриття їхніх талантів".

Артисти поки не квапляться коментувати розбірки між компаніями з величезним обігом коштів. Тим паче враховуючи термін тайм-аут, скоріш за все топ-менеджерам вдасться знайти компроміс. Проте критики не розраховують на швидке вирішення проблеми.

Цікаві факти про TikTok

Додаток спочатку був запущений у Китаї у 2016 році, коли його називали Douyin. Зміни почались 2017-го, коли Bytedance вирішила вивести TikTok з китайського ринку для обслуговування інших країн, включаючи Сполучені Штати, де зараз 150 мільйонів користувачів (при населенні 332 млн).

  • База користувачів TikTok складається з 49,2% жінок і 50,8% чоловіків.
  • За перші три квартали 2023 року TikTok зареєстрував дохід у 9,4 мільярда доларів.
  • Щомісяця рекламодавці можуть охопити 1,081 мільярда дорослих.
  • Щодня на TikTok переглядається понад 1 мільярд відео.
  • У TikTok є понад 5 мільйонів компаній і незліченна кількість малих підприємств.
  • Додаток завантажували понад 4,7 мільярда разів.
  • Станом на 2024 рік TikTok має 1,7 мільярда зареєстрованих користувачів. Це на 390% більше, ніж у 2018 році.
  • Прогнозується, що у 2025 році це число досягне 2,13 мільярда.
  • Топ-3 країн за кількістю користувачів: США (150 млн), Індонезія (113 млн) та Бразилія (84,1 млн).

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube