Спілкування у месенджері має бути комфортним. Утім, цьому можуть заважати спам, навʼязливі запити, шахрайські листи. Rakuten Viber нагадав про низку функцій, які допоможуть користувачам контролювати свій чат-простір і приватність
Rakuten Viber проаналізував найпоширеніші сценарії, які дратують українців при користуванні месенджером. Як обмежити шахрайські розсилки, дзвінки від невідомих контактів чи додавання у нерелевантні групи — Viber поділився корисними функціями.
Такі повідомлення та дзвінки можуть бути не просто неприємними, а потенційно шахрайськими. Що робити:
Захиститися від дзвінків від невідомих контактів допоможе ідентифікація абонентів. Функція маркує дзвінки з невідомих номерів як потенційно безпечні чи небезпечні через спам або шахрайство та підказує, хто телефонує. Щоб увімкнути функцію, перейдіть у Параметри → Виклики й повідомлення → Ідентифікація абонентів (для Android).
Якщо вам не цікаві пропозиції від певного бренду, ви завжди можете відмовитися від розсилки. Для цього: перейдіть у папку “Бізнес-чати” — саме в ній зберігаються всі листування з компаніями → Оберіть потрібний чат → Натисніть на назву чату → Вимкніть “Отримувати повідомлення”.
Ви можете обмежити коло осіб, які можуть додавати вас до групових чатів. Для цього перейдіть у Додатково → Параметри → Конфіденційність → Налаштування додавання в групи → Оберіть опцію “Мої контакти”. Це дозволить додавати вас лише людям із вашої телефонної книги.
Viber завжди заохочує користувачів повідомляти про будь-які неприйнятний контент, відправляючи скаргу. Поскаржитись можна на рекламу, канали, спільноти, окремі дописи в каналах і спільнотах, чатботи та окремі дописи в них, а також на користувацькі пакети стикерів. Детальніше про те, як подати скаргу — на офіційному сайті Viber.
Спам і листи щастя можуть засмітити чати та заважати користуванню месенджером. Щоби захиститися від спамерів, варто ввімкнути автоматичну перевірку на спам. Так повідомлення, які містять email, посилання і номери телефонів, перевіряються на спам і шкідливий вміст та чи не відправлені вони імовірними спамерами.
Щоб увімкнути функцію, перейдіть у Додатково → Параметри → Конфіденційність → Дозвольте “Автоматичну перевірку на спам”.
У разі отримання спаму, Viber закликає користувачів:
Ці прості налаштування дозволяють кожному користувачу легко керувати своїм цифровим простором, залишаючи в ньому місце лише для важливого та приємного спілкування.
Як повідомляв Інформатор, кількість спам-дзвінків і скарг від користувачів спадає з року в рік — про це свідчить статистика Rakuten Viber від червня 2025 року. Цьому сприяють і зусилля платформи, і зростаюча обізнаність українців у кібербезпеці: ще в січні 2024 року 50% українців зовсім не цікавилися цим питанням, тоді як у січні 2025 року — всього 28%.