В жінки вкрали телефон з додатком
19 травня 2021 року мешканка Сум розбудила чоловіка о шостій ранку, щоб повідомити, що її обікрали. Виявилося, поки подружжя відпочивало, невідомий зняв з картки Монобанку через банкомат майже 90 тис. грн кредитних коштів. Напередодні, у жінки заблокували телефонний номер та її Google обліковий запис.
11 лютого 2020 року жінка уклала з «Універсал Банком» договір про надання банківських послуг. Вона отримала кредитну картку з лімітом 5 тис. грн, який у травні 2021 року збільшився до 90 тис. грн. Нагадаємо, що офіційний вихід monobank на ринок відбувся 22 листопада 2017 року. Це пакет послуг в рамках Universal Bank Сергія Тігіпко під банківською ліцензією, але під окремим брендом, зі своєю службою підтримки та додатком.
Щодо жінки: за її словами, вона знімала кошти всього три рази. В лютому, червні та липні 2020 року, а у 2021 році взагалі карткою не користувалася. І додатку monobank в неї на телефоні нібито встановлено не було.
Напередодні крадіжки, 18 травня 2021 року, заблокували її телефонний номер та її Google обліковий запис. Саме за їх допомогою шахрай отримав доступ до банківських даних. Адже до мобільного номеру телефону були прив'язані банківські картки «Універсал Банку» та ПриватБанку.
З виписки з рахунку стало відомо, що у період з опівночі до майже пів на першу ночі 19 травня хтось вкрав майже всі кредитні кошти. Тобто, з рахунку забрали через банкомат 89 тис. 959 грн 72 коп. кредитних коштів.
При цьому, жінка запевняла, що нікому не повідомляла пін-код та не переказувала CVV-код своєї картки. Тільки-но про пропажу грошей стало відомо, як жінка поїхала до банку і до поліції. І повідомила про крадіжку. Там зареєстрували кримінальне провадження за №12021205520000655.
В суді жінка просила визнати зняття коштів нечинним та повернути кредит на її картку. Також, вона просила, щоб банк компенсував їй моральну шкоду в розмірі 20 тис. грн.
На це представник банку заявив, що пін-код для зняття грошей було введено вірно та з першої спроби. Це свідчило про те, що невідомі знали пін-код картки, який їм могла повідомити жінка. Оскільки як по-іншому пояснити те, що шахраї ввели його з першої спроби та без жодної помилки.
До того ж в банку помітили, як за один день, 18 травня, жінка змінила телефон. З Xiaomi redmi 7 на Realme rmx 2001. Тому саме жінка, за версією банку «несе відповідальність за будь-які дії, які були проведені особами після аутентифікації через мобільний додаток до моменту її звернення до банку із заявою про вчинення шахрайських дій».
Ошукана жінка відповіла, що ніколи не передавала жодним особам свій пін-код від картки. Суддя зауважив, що банк не довів, що вона втратила пін-код від картки чи передавала його комусь іншому. Тому 7 лютого 2022 року суддя Зарічного райсуду Сум вирішила, що банк має повернути кредитні кошти у сумі 89 тис. 959 грн 72 коп. Додатковим рішенням суддя стягнула з установи ще 3 тис. 333 грн на оплату адвоката клієнтки.
У банку на це рішення подали скаргу. Там заявили, що зняти кошти в банкоматі можливо тільки за наявності фізичної картки Monobank з вірним введенням ПІН-коду. Тобто, жінка могла передати картку Monobank, а також ПІН-код стороннім, але банк про це чомусь негайно не сповістила, а намагалася приховати. Це, за версією представника банку у суду, підтверджується записом телефонної розмови жінки із співробітником банку.
Крім того, жінка нібито вводила суд в оману коли говорила, що в неї немає додатка monobank. Бо без нього неможливо активувати картку. До того ж виявилося, що в неї вкрали телефон, на якому був встановлений банківський додаток. І заблокувати картку попросила лише на наступний день.
Проте, суд не знайшов підстав змінювати рішення суду першої інстанції. І в задоволені скарги банку відмовив.
Інформатор писав, що Monobank відмовився обслуговувати ФОПа та закрив йому рахунки у банку
Олена Скобцева