Банк без пояснень припинив обслуговувати підприємця
Українка протягом 2 років була користувачем Монобанку. У 2022 році вона вирішила відкрити рахунок ФОПа у Monobank. Коли на рахунок ФОП почали приходити значні кошти як передоплата за товар, Monobank почав вимагати підтверджуючі документи. Пізніше у неї додатково просили документи. Вона здійснила оплату за товар у значній сумі. А через 2 тижні жінка отримала повідомлення, що банк відмовляється її обслуговувати та закриває її рахунки. Як таке відбулося — читайте у матеріалі Інформатору.
Такий відгук є від підприємиці Тамари на сайті Minfin. У вересні жінка зареєструвалася фізичною особою-підприємцем. Для обслуговування підприємницького рахунку обрала Monobank, бо 2 роки до того була звичайною клієнткою та була задоволена якістю обслуговування Монобанком.
Жінка займалася торгівлею фармацевтичними препаратами та медичними товарами. За її словами, в рахунку на оплату були вказані саме такі товари фармацевтичного призначення і оплата надійшла від благодійної громадської організації, яка надалі мала б розподіляти ці медичні товари між госпіталями та медичними установам України.
Коли на поточний рахунок надійшли кошти від покупця як попередня оплата за товар, у банку з’явились запитання з приводу підтверджуючих документів щодо цих коштів. Жінка оперативно надіслала в чат-бот Monobank копії рахунку на оплату, договору з покупцем та сертифікатів на товар. Працівник банку подякував за оперативність та зазначив, що поки питання відсутні.
12 вересня 2022 року підприємиця здійснила попередню оплату постачальнику за товар, працівники банку знову попросили надати договір з постачальником, рахунок на оплату, видаткові накладні, ТТН (товарно-транспортна накладна). Всі документи крім видаткових та ТТН клієнтка надала, бо поставка товару планувалася після повної попередньої оплати. 22 вересня працівники банку додатково попросили повідомити їм КВЕД (код видів економічної діяльності) та розповісти їм про суть діяльності бізнесменки, яким чином вона знаходить клієнтів тощо. Клієнтка надала інформацію.
26 вересня у неї знову попросили надати рахунки на оплату, договори, сертифікати, накладні та ТТН. Вона написала, що вже надавала цю інформацію. А 29 вересня підприємиці в додатку Monobank повідомили, що більше не можуть продовжувати її обслуговування у банку. “На основі накопиченої інформації з різних джерел банк прийняв рішення про закриття вашого карткового рахунку та відмову в подальшому обслуговуванні”, - так написали з банку.
Клієнтка намагалася вияснити причину відмови. Телефонувала у службу підтримки. Але так і не змогла дізнатися, що за інформацію щодо неї накопичив банк та чому припинили обслуговування. При цьому заблокували їй не тільки рахунок ФОПа, але і рахунок фізичної особи. А ще кудись зникли кошти покупця, які мали бути зараховані за товар на рахунок ФОП, але так і не поступили.
За словами клієнтки, Monobank запропонував їй перерахувати всі кошти на “чорну” картку Монобанку, а звідти — за вказаними реквізитами на її особисту картку в будь-який інший банк. Банк відмовив клієнтці перерахувати її кошти з рахунку ФОПа у Monobank на її рахунок ФОПа в іншому банку.
У Монобанку відповіли на цей відгук. Написали, що банк приймає зважене рішення щодо можливості обслуговування, аналізуючи інформацію із різних перевірених джерел. А точну причину відмови від обслуговування повідомити не можуть через політику банку. Офіційну і повну відповідь обіцяли надати постраждалій клієнтці-підприємниці.
Як зазначив інший користувач, діяльність підприємиці пов’язана з постачанням фармпрепаратів та медичних товарів для військових. Це високоризикові операції для банку. А якщо кошти надходять від громадських організацій — це також ризиковані операції. Тому можна отримати відмову від обслуговування.
Нагадуємо, що у клієнтів Monobank у клієнтів виникають проблеми зі зняттям готівки у євро та доларах у касі.
Валерій Магланович