Які предмети найгірше засвоюють школярі на дистаційці: результати опитування

Читать на русском

Соціологи опитали 6 581 респондентів

Читать на русском
Які предмети найгірше засвоюють школярі на дистаційці: результати опитування

Соціологи опитали 6 581 респондентів

"Дистанційка" вплинула на результати навчання школярів. І хоч з більшості навчальних предметів, на думку вчителів, результати не змінилися, однак діти погано засвоюють матеріал. Серед таких — математика, іноземна мова і хімія.

Про це свідчать результати опитування щодо якості організації дистанційного навчання у закладах загальної середньої освіти України, яке провела Державна служба якості освіти. Погіршилися, на думку вчителів, результати навчання з української мови, фізики та астрономії, передає Інформатор. 

  • 51% педагогів початкової школи у селі і  42% у місті вказали на погіршення результатів з математики. Такої ж думки 61% вчителів базової школи у селі та 45% у місті.
  • 56% вчителів початкової школи в селі і 33% вчителів у місті, а також 59% педагогів базової та старшої школи у селі та 39% говорять про погіршення рівня знань з іноземної мови.
  • 54% вчителів базової школи у селі та 39% у місті і 63% педагогів старшої школи в селі та 38% у місті говорять про погіршення результатів з хімії.

Серед чинників, які негативно впливають на результати навчання учнів в умовах дистанційного навчання, вчителі насамперед називають відсутність "живого спілкування": 73% вчителів про це зазначили у містах та 78% у селах – для початкової школи, та 61% і 57% відповідно – для базової та старшої. Невміння учнів самостійно вчитися більше помічають таку проблему вчителі у базовій і старшій школі у містах (67%), ніж у селах (53%), для початкової школи цей показник у місті та селі 61%.

Джерело: ДСЯУ
Джерело: ДСЯУ

Крім того, на якість освіти впливає те, що не всі вчителі забезпечені технікою та швидкісним інтернетом для проведення дистанційного навчання. Педагоги початкової школи ліпше забезпечені робочими комп’ютерами/ноутбуками (85% у містах та 87% у селах), ніж їхні колеги у базовій та старшій школі (67% у містах та 52% у селах). 8% учителів початкової школи, 14% базової та старшої у містах і 10% та 23% у селах відповідно зазначають, що відсутність техніки не дає змоги ефективно застосовувати технології дистанційного навчання.

Не менше, ніж третина учнів у селах не має засобів для навчання онлайн. Учні початкової школи у селах рідше мають власні засоби для навчання (смартфон чи ноутбук/комп’ютер), ніж базової та старшої. За даними опитування батьків учнів, 39% молодших школярів та 29% старшокласників користуються гаджетами спільно з батьками та/або братами/сестрами. Найпопулярнішим засобом дистанційного навчання для 93% старшокласників є смартфон, для 64% – комп’ютер/ноутбук.

Джерело: ДСЯУ
Джерело: ДСЯУ

Зазначимо, що участь в опитуванні взяли 6 581 респондентів із 60-ти закладів освіти (1 112 учнів, 1 540 батьків учнів початкової школи, 1 984 батьків базової та старшої школи, 595 вчителів початкової школи, 1 298 вчителів базової та старшої школи, 52 керівники закладів освіти). 

Нагадаємо, в укриттях шкіл, дитсадочків та університетів з'явиться Wi-Fі. Крім того, діти на тимчасово окупованих територіях будуть продовжувати вчитись за українською програмою.

Також Інформатор писав, що в Україні перше місто повністю перейшло на електронні щоденники для всіх школярів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.