Яка зараз ситуація на паливному ринку України

Читать на русском

На гуртовому ринку ціни стабілізувались

Читать на русском
Яка зараз ситуація на паливному ринку України

На гуртовому ринку ціни стабілізувались

Повернення акцизу на пальне не вплинуло на ціни на ринку України. Натомість до підвищення призвело рішення ОПЕК скоротити видобуток нафти. Українці пройшли сезон активного споживання без ажіотажу та черг.

Про це на брифінгу повідомив директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн. За його прогнозом, ціни на заправних станціях невдовзі стабілізуються, серйозних коливань не буде.

"На паливний ринок України вплинуло рішення ОПЕК (картель найбільших нафтовидобувних країн) про скорочення видобутку нафти і це призвело до різкого стрибка цін", - сказав Куюн. 

За його словами, якщо наприкінці вересня нафта коштувала 85 доларів за барель, то після вищезазначеного рішення вона стрибнула до 97 доларів за барель. Подорожчання відбулось фактично на 15 %. 

"Автоматично у світі піднялись ціни на нафтопродукти, дизельне пальне здорожчало майже на 20%, бензин — на 7-8 %. Це призвело до того, що закупівельна вартість нафтопродуктів зросла і відповідно це викликало корекцію на заправних станціях України і ринку також", - заявив Куюн. 

За останні два тижні ціни на дизпальне зросла на 2 гривні за літр. Вартість бензину залишилась без змін, є корекція в межах 1 гривні на скраплений газ. 

"Ми пройшли сезон активного споживання, який тривав з серпня по першу половину жовтня без ажіотажу, черг, злетів цін. Це говорить про те, що ринок стабілізувався і знайшов нові шляхи постачання. Нова структура працює і забезпечує ринок навіть в обсягах, який більше за ті, які нам необхідні для оперативного споживання. Якщо ми пройшли пік споживання спокійно, то зараз ми входимо в так званий мертвий сезон, коли споживання буде падати. Тому взагалі не буде проблем з будь-якою маркою палива" - наголосив Куюн. 

Він наголосив, що на гуртовому ринку ціни стабілізувались, теж саме очікується і на заправних станціях. Основна зона ризику — дизпальне. Оскільки на нього було найбільше зростання. Коливань цін не буде.  

 

Що цьому передувало

Після ударів окупантів по паливній інфраструктурі Україна стала критично залежною від імпорту нафтопродуктів. Відомо, що країна нарощує обсяги імпорту палива. Саме тому зараз немає ажіотажу на пальне, на АЗС відсутні черги, а ціни не демонструють тенденції до стрімкого зростання. За прогнозами споживання у вересні-грудні щомісяця нашій країні потрібно 500-550 тисяч тонн пального. 95% імпортованого бензину та 72% дизельного палива ми отримуємо з країн ЄС. Лідерами постачання є Румунія, Литва, Словаччина, Греція, Болгарія та Польща. Українці можуть безкоштовно отримати пальне — деталі тут.

Нагадаємо, в Україні вирішили повернути акцизи на пальне. Крім того, українське посвідчення водія адаптували до документів ЄС.

Також Інформатор писав, чи варто боятися нової паливної кризи

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.