Паливна підготовка України – чи варто боятися нової кризи

Читать на русском

Експерт розповів про те, яка ситуація з паливом в нашій країні

Читать на русском
Паливна підготовка України – чи варто боятися нової кризи

Експерт розповів про те, яка ситуація з паливом в нашій країні

Директор консалтингової групи «А-95» Сергій Коюн розповів про актуальну ситуацію на ринку пального. Давати точні прогнози щодо цін він не став, але заспокоїв, що ситуація в Україні стабілізувалася. Наразі ми маємо достатні запаси всіх видів палива

Під час кризи були прогнози, що ринок має стабілізуватися до осені. Сергій Коюн стверджує, що прогноз справдився навіть з випередженням. Зараз ситуація дійсно гарна – по всім маркам пального ми маємо не просто звільнення від дефіциту, а профіцит – наявні додаткові запаси. Це може захистити нас від нової паливної кризи, але розслаблятися поки зарани. 

Вдалося побудувати й нові логістичні шляхи. Найбільші постачальники зараз – це Польща, Румунія, Болгарія та інші країни Європи. Також постачання вдалося убезпечити – бензовози важко перехопити чи відслідкувати ворогу. 

 

Скасування державного регулювання цін значно покращило ситуацію, дозволивши більшій кількості компаній займатися справою. Якщо до війни було 70 імпортерів, то в черні їх уже 350. Хоча, не обійшлося без проблем з якістю продукту. 

Ціни на пальне будуть надалі залежати від світового ринку. Ситуація там зараз не дуже стабільна – чим ближче ембарго на пальне з рф, тим більше коливань. Поки не всі розуміють, чим можна буде замінити продукт. До листопада ситуація має бути більш прозорою. Наразі ми маємо непогані запаси, що можуть допомогти зберегти ціни на нормальному рівні, але точно говорити поки рано. Усі подальші рішення будуть прийматися згідно до ситуації. 

Сергій Коюн також зазначив, що обсяги закупівель пального в цілому впали. Люди беруть пальне на 20-50% менше, в залежності від виду пального. Це може бути пов’язане з тим, що люди зараз просто менше стали користуватися транспортом.

Водночас, дуже актуальною залишається проблема якості пального. Чимало компаній планують у прискореному темпі, що шкодить у підсумку якості. Проте, таке пальне потрапляє на ринок. Майже 50% пального при перевірці не дотягнули до стандарту «Євро-5». Коюн вважає, що держава має посилити контроль над якістю продукції та розгортанням незаконних АЗС. 

Паливна криза в Україні

Через російське вторгнення в Україну ми зіштовхнулися з паливною кризою. Про це офіційно в квітні оголосив президент Володимир Зеленський. Рашисти цілеспрямовано знищували нашу інфраструктуру для виробництва, постачання та зберігання пального. 15-го березня Верховна Рада скасувала акциз на пальне, а ставка ПДВ зменшується з 20% до 7%. 24 квітня у Верховній раді зареєстрували законопроєкт, яким передбачалося скасування 7%-вого ПДВ на ввезення пального й нульового акцизу на постачання бензину та скрапленого газу. 17-го травня Уряд також призупинив регулювання цін на бензин.

Поставки з інших країн допомогли нам трохи врегулювати ситуацію з паливом. Відмова від регулювання дала чималий поштовх бізнесу, та більш-менш стабілізувала ситуацію. Проте, виникли проблеми з місцевими завищеннями цін, через що довелося почати масштабні перевірки. Також гострою стала проблема якості пального, бо через бажання подолати дефіцит продукт стали виробляти швидше, але гірше. З’являються і стихійні АЗС, що намагаються розбавляти паливо та продавати його трохи дешевше за ринкову вартість, але шкодячи споживачам. Проблема наразі залишається актуальною. 

Нагадаємо, що в Україні змінили правила видачі номерних знаків: що нового.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут. 

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.