Жінка вказує, що не отримувала кредит у розмірі 15 600 гривень, а тому не повинна виконувати умови зазначеного договору
У жінки викрали телефон з SIM-картою Київстар та оформили кредит у розмірі 15 600 гривень. Вона відмовляється закривати заборгованість у сумі 46 800 гривень. Про це йдеться у рішенні Покровського районного суду Кривого Рогу, опублікованому 24 листопада 2025 року.
17 липня 2021 року між жінкою та ТОВ «Укр кредит фінанс» укладено кредитний договір та надано останній 15 600 гривень, строком на 99 календарних днів, зі сплатою фіксованої ставки відсотків 2,5%. Нею умови кредитного договору не виконано, у зв'язку із чим, станом на 07.05.2025 року утворилася заборгованість в розмірі 46 800 гривень, яка складається із суми заборгованості за тілом кредиту - 15 600 гривень, 31 200 гривень - заборгованість за відсотками. 26.12.2024 року між ТОВ «Укр кредит фінанс» та ТОВ «Новий колектор» укладено договір факторингу від 26.12.2024 року, відповідно до якого до ТОВ «Новий колектор» перейшло право вимоги за договором, боржником якого є вона на загальну суму 46 800 гривень. Від громадянки надійшов відклик на позовну заяву, в якому остання просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог. 17.07.2021 року не укладено кредитний договір з ТОВ «Укр кредит фінанс», правонаступником якого є ТОВ «Новий колектор», та не отримувала кредит у розмірі 15 600 гривень, а тому не повинна виконувати умови зазначеного договору. 16.07.2021 року, коли вона знаходилася в Центрально-Міському районі м. Кривого Рогу невідома особа викрала її телефон. 19.07.2021 року в відділенні мобільного оператора «Київстар» відновила SIM-картку з її номером телефону, після чого їй почали надходити смс-повідомлення і дзвінки з різних онлайн-позик.
Суд з'ясував, що 20.07.2021 року жінка звернулася до відділення АТ «Альфа Банк», де повідомила працівникам банку про те, що в неї був викрадений мобільний телефон і що невідомі особи використали без її згоди всі кошти та подала заяву про шахрайські дії та проведення відповідного банківського розслідування. Згідно з інформацією з виписок від 20.07.2021 року про рух коштів на карткових банківських рахунках за період з 01.07.2021 року по 20.07.2021 року слідує, що: кредитні кошти в сумі 27 500 гривень з кредитного карткового рахунку були переказані на банківську картку АТ «Райффайзен Банк»; онлайн кредити: на суму 55 тисяч гривень в АТ «Альфа-Банк», та онлайн кредити від різних установ: 3 100 гривень, 3 тисячі гривень, 9 400 гривень, 1 500 гривень, 2 тисячі гривень, 2 тисячі гривень, 2 тисячі гривень, 4 600 гривень, 5 400 гривень, 10 тисяч гривень, 1 560 гривень, на загальну суму 98 560 гривень, які були перераховані на картку, а надалі переведені на банківську картку АТ «Райффайзен Банк». Листами від 28.07.2021 року АТ «Альфа Банк» направив їй відповіді в яких повідомив, що не несе відповідальність за банківські операції щодо яких остання подала до банку претензію. 21.07.2021 року вона звернулася до поліції з заявою про здійсненні шахрайських дій за її рахунками та викрадення її телефону, що підтверджується талоном-повідомленням єдиного обліку №17784. З наданої відповіді ПрАТ «Київстар» від 04.08.2025 року за даними інформаційних систем вказаного мобільного оператора 19.07.2021 року в дилерському магазині компанії здійснено заміну SIM-карти з номером телефону на нову SIM-карту з таким самим номером телефону.
Суд відмовив ТОВ «Новий колектор» у задоволенні позову. Внаслідок втрати жінкою мобільного телефону було здійснено несанкціоноване списання коштів з її рахунку, а також оформлення кредиту.
"Матеріалами справи підтверджено факт звернення відповідачки до поліції з приводу вчинених стосовно неї шахрайських дій. Наведені обставини у сукупності свідчать про те, що у відповідачки була дійсно відсутня воля на вчинення такого перерахування, а банком не заперечено факту її звернення з вимогою про скасування цієї транзакції. Також банком не спростовано того, що вона втрачала та/або сприяла незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. Враховуючи споживчий характер правовідносин між сторонами, суд виходить з того, що за відсутності належних та допустимих доказів сумніви та припущення мають тлумачитися переважно на користь споживача, який зазвичай є «слабкою» стороною у таких цивільних відносинах, правові відносини споживача з банком фактично не є рівними». Суд зазначає, що лише наявність обставин, які безспірно доводять, що користувач своїми діями чи бездіяльністю сприяв втраті, незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції, є підставою для його притягнення до цивільно-правової відповідальності. Таким чином, користувач не несе відповідальності за здійснення платіжних операцій у разі відсутності доказів сприяння ним втраті, використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. Позивачем не доведено, що громадянка своїми діями чи бездіяльністю сприяла втраті, незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції щодо перерахування коштів з її карткового рахунку, оскільки переказ кредитних коштів, розміщених на картковому рахунку у відповідачки було здійснено без використання платіжної карти, спеціальний платіжний засіб було використано без фізичного пред'явлення користувачем або електронної ідентифікації самого спеціального платіжного засобу та його власника; як тільки відповідачка дізналась про те, що внаслідок втрати нею мобільного телефону було здійснено несанкціоноване списання коштів з її рахунку, а також оформлення кредиту, вона невідкладно повідомила банк та звернулась до органів поліції. За встановлених судом обставин не слідує, що відповідачка у період спірного списання коштів акцептувала укладення кредитного договору від 17.07.2021 року та ініціювала перекази кредитних коштів, а тому у задоволенні позовних вимог слід відмовити у зв'язку з їх недоведеністю", - наголосив суд.