Ці стратегії можна адаптувати до будь-якої мети, яку ви поставили собі у новому році
Зазвичай на початку року люди сповнені рішучості нарешті розпочати нове здорове життя, де буде правильне харчування, спорт, прогулянки, позитивні емоції. І раптом одного разу в січні, коли ви вже наближаєтеся до заповітних 10 тисяч на крокомірі, посеред парку виникає чарівний запах свіжих круасанів. На жаль, багато хто скасує вуличні тренажери і піде на аромат випічки.
Щоб допомогти нам упоратися зі спокусою, вчені провели безліч досліджень і вивели три хитрощі, як перемогти власну слабоволість Але попереджають: думати про негативні довгострокові наслідки неефективно. Думки про те, що з'їдена зараз булка може обернутися діабетом у 50 років, вас не зупинять. Як не зупинить і більш коротка перспектива, наприклад, не влізти у нову сукню, куплену до 14 лютого. Тоді як утриматися від спокуси?
Виявляється, людина легше відмовляється від чогось шкідливого, якщо уявить, як з'їдене чи випите позначиться на неї прямо зараз або впродовж найближчого часу. З'їли пончик - подумайте про стрибок глюкози в крові, про кількість цукру в ньому, про незварення шлунку або дратівливість. Збираєтеся випити – згадайте про тяжкість похмілля, нудоту, поганий сон.
Ефективність цього методу підтвердили дослідження. Наприклад, одній групі студентів дали прочитати інформацію про довгострокові наслідки споживання енергетиків, іншій – про короткострокові. В одному випадку читали про діабет та ожиріння, в іншому – про підвищення рівня цукру та тиску. А потім запропонували обрати: енергетик чи приз. Тих, хто погодився випити напій у групі, що читала про короткострокові наслідки, виявилося на 25% менше.
Якщо говорити про їжу, то змусити себе їсти брокколі, начитавшись про її користь, може й не вийти. А ось зробити салат, де цей овоч стане родзинкою смаку – ефективний спосіб полюбити брокколі.
Більшість людей, вибираючи їжу, орієнтуються на її смак, а не на користь здоров'ю, як би вона не рекламувалася. У п'яти університетських їдальнях у США студентам запропонували моркву та яблука з трьома різними маркуваннями: базову, орієнтовану на здоров'я та орієнтовану на смак. Згалом за 185 днів експерименту збільшилось загальне споживання овочів. А смакове маркування на 29% випередило "здорове" і на 14% - базове.
Цей ефект поширюється як на їжу, так і на розвиток інших видів здорового життя, наприклад, спорт. У ході досліджень відвідувачам тренажерного залу було запропоновано вибрати вправи з важкої атлетики із запропонованого списку. У ньому були як цікаві та незвичайні вправи, так і найкорисніші, спрямовані на довгострокові цілі у фітнесі. В результаті, ті, які вибрали цікаве, зробили набагато більше повторень таких вправ.
Звісно, для когось працює спосіб відстроченої нагороди на кшталт “ось схудну - і куплю ту саму сукню мрії”. Але дослідження підтверджують, що для формування довгострокової прихильності до здорового способу життя найкраще працюють невеликі регулярні винагороди. Щоправда, не занадто ранні.
У ході експерименту за чотири перші тренування група учасників не отримувала жодного заохочення. Потім її стали нагороджувати за кожне подальше тренування. Унаслідок ця група почала тренуватися наполегливіше і довше, ніж та, де учасники отримували велику винагороду за кожні чотири закінчені тренування.
Всі ці три стратегії можуть застосовуватися не тільки до харчування чи спорту, їх можна адаптувати до будь-якої особистої мети, яку ви поставили перед собою в новому році.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналіІнформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут. |! |22|