В Україні запрацювала автоматична фіксація перевантажень на дорогах: кого штрафуватимуть
Розповідаємо всі нюанси
Розповідаємо всі нюанси
АВТОР: АДВОКАТ ПРАВА
1 жовтня 2021 року в Україні запрацювала система автоматичного зважування фур в русі. Тепер замість інспекторів з жезлами і вагових станцій на дорогах встановлені спеціальні комплекси, оснащені датчиками фіксації ваги і відеокамерами.
Влітку Верховна Рада України прийняла два законопроекти № 3742 і № 3743, які впроваджують адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, зокрема в автоматичному режимі за допомогою платформи Зважування-в-русі (система WiM).
Система WiM (Weigh-in-Motion) передбачає цілодобовий моніторинг навантаження транспорту на дорогу.Спеціальне обладнання монтується в дорожнє покриття і над дорогою на спеціальній фермі. Датчики фіксують параметри транспортного засобу - вагу, габарити, швидкість, номерні знаки. Завдяки тому, що система повністю перекриває проїжджу частину, об'їхати її неможливо. Наразі існує вже 56 майданчиків Зважування-в-русі (WIM). До кінця року кількість обіцяють збільшити вдвічі.
Порушення правил проїзду великогабаритних та великовагових автомобілів тягне за собою штраф у розмірі:
- 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (НМДГ) (8500 гривень, в чинному законі така ж сума) - в разі перевищення габаритно-вагових норм від 5% до 10% включно;
- 1 000 НМДГ (17 000 гривень) - в разі перевищення габаритно-вагових норм більше ніж на 10%, але не більше 20%;
- 2 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34 000 грн) - в разі перевищення габаритно-вагових норм більше ніж на 20%, але не більше 30%;
- 3 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (51 000 грн) - в разі перевищення габаритно-вагових норм більше ніж на 30%.
Підставою для звільнення від такої відповідальності є наявність дозволу на проїзд по дорогах транспорту, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні. Перший автоматичний штраф за перевантаження виявився максимальним. Вантажівка рухалася з перевищенням на 39% допустимого навантаження на осі. Інші нововведення, які набрали чинності з 1 жовтня 2021:
- встановлюється паритетна відповідальність учасників ринку вантажоперевезень;
- посилюється відповідальність за невиконання законних вимог інспекторів Державної служби безпеки на транспорті;
- впроваджується відповідальність за відмову або ухилення від проходження ГВК;
- посилюється адміністративна відповідальність за перевезення пасажирів і вантажів без необхідних документів.
Це матеріал рубрики «Блог». Позиція редакції може не збігатися з думкою автора колонки.
Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.