В судовому засіданні клієнт ПриватБанку позовні вимоги не визнав
ПриватБанк вставив клієнту заборгованість за кредитом у сумі 91 190 гривень. Однак він відмовляється її закривати, бо кошти з рахунків у розмірі 135 996 гривень викрали шахраї, які спілкувалися з ним телефоном. Про це йдеться у рішенні Луцького міськрайонного суду Волинської області, опублікованому 25 червня 2025 року.
20 червня 2022 року чоловік ознайомився з умовами кредитування та підписав паспорт кредиту, заяву про приєднання до умов та правил надання банківських послуг та погодив наступні умови: тип кредиту та розмір кредитного ліміту: відновлювана кредитна лінія до 200 тисяч гривень. ПриватБанк виконав умови договору та надав йому кредитну картку, кредитні кошти у вигляді встановленого кредитного ліміту, а він користувався кредитним лімітом, але припинив надавати своєчасно кошти для погашення заборгованості за кредитом, відсотками, а також іншими витратами відповідно до умов договору. Таким чином, у порушення умов договору та ст.ст. 509, 526, 1054 ЦК України, клієнт зобов'язання за вказаним договором не виконав та станом на 28.02.2024 року має заборгованість 91 190 гривень, яка складається з 73 587 гривень заборгованості за тілом кредиту, 17 602 гривень заборгованості за простроченими відсотками. 24 квітня 2024 року надійшов зустрічний позов громадянина до АТ КБ «ПриватБанк» про захист прав споживача, шляхом припинення нарахування заборгованості та відновлення залишків коштів на рахунку. 26 березня 2015 року між сторонами укладено договір поточного рахунку, на який зараховувалась пенсія, станом на 20.03.2023 року позитивний залишок коштів становив 14 684 гривень. Також 16 жовтня 2019 року укладений договір поточного рахунку, на який зараховувалась заробітна плата, станом на 20 березня 2023 року позитивний залишок становив 49 527 гривень. Також 29 листопада 2017 року укладений кредитний договір, шляхом встановлення кредитного ліміту на карту в розмірі 5 тисяч гривень, яким не користувався. 20 березня 2023 року на його мобільний телефон надійшов дзвінок зі стаціонарного номера телефону, зі слів абонента, від працівника АТ КБ «ПриватБанк». Під час розмови абонент достеменно називав дані рахунків, суми, його конфіденційну інформацію, як клієнта банку. За наслідками розмови, з рахунків було знято кошти на загальну суму 135 996 гривень, з яких 64 211 гривень власні кошти, 71 784 гривень кредитні кошти. Після надходження смс-повідомлення про списання коштів, звернувся із заявою до поліції про вчинення щодо нього кримінального правопорушення за ч. 3 ст. 190 Кримінального кодексу України, внесено відомості до ЄРДР від 22 березня 2023 року. Також 20 березня 2023 року звернувся на гарячу лінію банку з метою блокування карток. 13 квітня 2023 року звернувся до банку із заявою, в якій повідомив про несанкціоноване списання коштів з рахунків, просив не нараховувати проценти, пеню, штрафні санкцію, на що отримав негативну відповідь банку від 29 квітня 2023 року.
В судовому засіданні банк позовні вимоги підтримав з підстав зазначених в позові, просив їх задовольнити в повному обсязі, в зустрічному позові - відмовити. В судовому засіданні чоловік позовні вимоги не визнав, з обставин викладених у зустрічному позові, просив відмовити в задоволенні позовних вимог АТ КБ «ПриватБанк» в повному обсязі.
Первісний позов акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк» про стягнення заборгованості - задовольнили. З чоловіка на користь фінустанови стягнуть заборгованість за кредитним договором № б/н від 20 червня 2022 року у розмірі 91 190 гривень. У задоволенні зустрічного позову громадянина до банку про припинення нарахування заборгованості та відновлення залишку коштів на рахунку відмовили повністю.
"З дебетного та кредитного рахунків чоловіка були здійсненні фінансові операції щодо переказу коштів. Відповідно до копії витягу ЄРДР вбачається, що за його заявою про факт незаконного списання коштів з його рахунків 30 березня 2023 року, відкрите кримінальне провадження за ч. 3 ст. 190 КК України, яке зареєстроване в ЄРДР 22 березня 2023 року, його визнано потерпілим. Згідно з висновком банку, за результатами проведеної службової перевірки щодо встановлення обставин списання коштів 20 березня 2023 року з рахунків вбачається, що транзакції здійснювались шляхом створення платежу в системі дистанційного обслуговування клієнтів Приват-24 після введення номера карти, терміну її дії та CVV коду. Зазначену інформацію він особисто надав третім особам у розмові з ними телефонним зв'язком. Отже, громадянин своїми діями узгодив з шахраями вхід до свого акаунту у Приват-24. Змін в акаунті під час шахрайського входу у Приват-24 не зафіксовано, фінансовий номер клієнта не змінювався, вхід до акаунту здійснювався за правильного введення логіну та паролю (пароль в той момент не змінювався), що дає розуміння про розголошення вказаної інформації самим клієнтом. За наслідками здійснених транзакцій, у нього утворилась заборгованість в сумі 139 192 гривень. Також йому відмовлено у здійсненні повернення проведеного переказу та у задоволенні запиту стосовно призупинення нарахування відсотків. Таким чином судом встановлено, що банк довів належними доказами, що клієнт своїми діями сприяв втраті особистих даних, зокрема надав усю необхідну інформацію третім особам для входу у систему «Приват-24», сприяв незаконному використанню персональної інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. Також суд враховує ту обставину, що зняття коштів з рахунків позивача за зустрічним позовом відбулися з 30 березня 2023 року, а до банку із заявою про списання коштів з його карток без його відома позивач звернувся лише 14 квітня 2023 року, що не можна розцінювати як невідкладне повідомлення банка про здійснення платіжних операцій, які ним не виконувалися, а тому на банк не може бути покладена відповідальність у вигляді повернення коштів. За встановлених обставин, суд відмовляє у задоволенні зустрічного позову громадянина до акціонерного товариства Комерційний банк «ПриватБанк» про припинення нарахування заборгованості та відновлення залишку коштів на рахунку", - наголосив суд.