Загалом наступного року Укрзалізниця збільшить пропозицію місць у пікові періоди на 20% та забезпечить додаткові 2 млн місць за рік
Укрзалізниця представила новий графік руху на 2025–2026 роки, який набуде чинності 14 грудня. Він передбачає запуск 11 нових поїздів — з них 8 міжнародних та 3 внутрішніх — а також суттєві покращення чинних маршрутів. Продаж квитків за новим графіком на дати після 14 грудня вже відкрито в застосунку та на сайті Укрзалізниці. Про це 27 листопада повідомили в Міністерстві розвитку громад та територій.
У міжнародному сполученні заплановано одразу 8 нових рейсів. Зокрема у сполученні з Польщею додано 3 нові поїзди у напрямку Перемишля та 1 до Хелма. Це стало можливим у тому числі завдяки закупівлі нових вагонів за державною програмою оновлення пасажирського рухомого складу.
Окремо варто зазначити, що в напрямку гірських реабілітаційних центрів та курортів у новому графіку прокладено вже понад 40 рейсів, понад половина з яких — із прифронтових областей. На постійній основі курсуватиме регіональний поїзд Львів — Ворохта, який виконує сучасний дизель-поїзд ДПКр-3. Цей рейс довів свою затребуваність для львів'ян і допоможе створити якісну пересадкову альтернативу для пасажирів з інших регіонів у пік буковельського сезону.
У новому графіку руху на 2026 рік, який запрацює 14 грудня цього року, Укрзалізниця запроваджує тактовий рух між Києвом та Львовом. Це означає, що на найпопулярнішому напрямку Київ — Львів — Київ поїзди курсуватимуть за стабільним і повторюваним розкладом — щогодини. Переважна більшість поїздів будуть курсувати цілорічно із кількома виключеннями для “позапікового” періоду.
Тактовий рух — це модель сполучення, за якої поїзди відправляються за чітким повторюваним інтервалом (наприклад, щогодини). Тактовість рейсів притаманна Німеччині, Австрії, Нідерландам та іншим країнам Європи із розвиненою залізничною мережею, а в Україні добре відтестована на Kyiv City Express. Така система зручна для пасажирів, адже вона передбачувана — поїзди відправляються щогодини у той самий час, a розклад легко запам’ятати. Для залізниці ж модель зручна тим, що дозволяє рівномірно розподілити пасажиропотік протягом доби та мінімізувати пікові навантаження.
Попит на залізничні подорожі продовжує зростати. За 11 місяців цього року Укрзалізниця вже перевезла понад 25 млн пасажирів, що майже на півмільйона більше, ніж торік. Улітку компанія протестувала модель додаткових перевезень за рахунок денних обігових поїздів. Це дозволило у пікові дні забезпечити понад 7 000 додаткових місць щодоби, і саме цей підхід став основою планування графіка на 2026 рік.
Як повідомляв Інформатор, прем'єр-міністр України Юлія Свириденко 26 листопада повідомила, що прикордонний та митний контроль у потягах, які прямують до Перемишля та Хелма, проводитимуть безпосередньо у вагонах без тривалих зупинок на кордоні. Цей режим запрацює у поїздах:
Щомісяця цими рейсами подорожують понад 130 тисяч українців. Очікуємо на запуск пришвидшеного контролю в русі в окремих поїздах вже із січня, а далі — масштабуємо і на інші поїзди цих напрямків.