В Україні погіршилася якість бензину: науковці шокували результатами дослідження

Читать на русском

В Україні значно погіршилася якість пального

Читать на русском
Стало відомо, як змінилася в Україні якість бензину за час повномасштабної війни
Бензин, дослідження

В Україні значно погіршилася якість пального

Експерти провели експертизи нафтопродуктів та пально-мастильних матеріалів. Стало відомо, як змінилася якість бензину в Україні під час повномасштабної війни, і де краще обирати пальне для авто.

Про це повідомляє видання УНН з посиланням на дані Київського науково-дослідного інституту судових експертиз. Експерти зазначають, що з початку повномасштабного вторгнення обсяг досліджень палива, мастил та нафтопродуктів збільшився вдвічі. Спеціалісти підкреслюють, що відносно кращу якість продукції мають саме мережеві автозаправні станції. Проте радять утримуватися від локальних, одиничних заправок.

"Неодноразово були такі випадки, що громадяни заправлялися на станціях неякісним пальним і після того мали величезні проблеми з автомобілем, доводилося повністю замінювати двигун та проводити багато додаткових робіт. Звичайно це значні фінансові витрати. Мережеві станції мають відносно кращу якість продукції, а від заправок на локальних, одиничних пунктах, ймовірно, варто утримуватися", - розповіли в Київському науково-дослідному інституті.

Експерти розповіли, що дуже часто результати були негативними, а останнім часом вони стали гіршими. Наприклад, раніше нерідко перевіряли пальне на вміст непотрібних компонентів, і знаходили одну чи дві домішки. Тепер часто стається так, що суміш на початку не ідентифікується жодним чином. Це значить, що пальне чи розчинник взагалі за жодними характеристиками не схожий на оригінальний зразок.

Спеціалісти пояснили, що зазвичай такі експертизи проводять в окремих випадках. Тобто, тоді, коли є підозра на порушення якості або інші негативні фактори.

"Загалом такі дослідження сприяють безпеці споживачів, забезпечують відповідність нафтопродуктів та паливно-мастильних матеріалів стандартам якості та безпеки. Йдеться про уникнення збитків через використання неякісного палива, що може призвести до пошкодження двигунів та обладнання, інших негативних наслідків. Це особливо важливо для транспортних засобів, виробництва та енергетики, стратегічного управління в умовах воєнних дій, безпеки, сталого розвитку, економічної стійкості та гуманітарних дій", - розповіли науковці.

Як обрати якісне пальне? 

Раніше аналітик компанії "Нафторинок" Олександр Сіренко розповідав, як можна не помилитися при виборі бензину і не купити підробку. За словами експерта, АЗС в Україні під час воєнного стану можуть користуватися нафтопродуктами, бензином та дизельним пальним стандартів Євро-3, Євро-4, Євро-5. Вважається, що вони дійсно високої якості, а значить - не нашкодять автомобілю. При виборі пального треба звертати увагу на такі фактори:

  • Відтінок і запах: справжній якісний дизель трохи темніший від соняшникової олії, має приємний масляний запах;
  • Присутність води та забруднень: перевірте, чи в дизелі відсутня вода або чужорідні частки (подивіться на дно контейнера або пляшки з пальним, щоб переконатися, що там немає ознак води чи піщинок);
  • Консистенція: дизель повинен мати маслянисту і жирну консистенцію.

Також раніше зазначалося, що в жовтні буде активне споживання пального. Проте ціни на бензин, можливо, не стануть різко збільшуватися завдяки стабілізації вартості та здешевшання нафти. аналітик профільного видання "НафтоРинок" Олександр Сіренко розповів, що у жовтні найбільші гравці паливного ритейлу крокуватимуть в ціні й далі, але при вартості нафти еталонної марки Brent в 95 доларів за барель, вартість літра бензину та дизпалива зупиниться на позначці 59,99 гривні. З урахуванням знижок в 4 гривні за літр, середня ціна дизпалива в Україні складатиме 55 гривні за літр. 

"Ринок сьогодні взагалі досяг якоїсь достатньої точки, подальше підвищення не обов'язково. Воно було б комфортним для мереж АЗС, можна було б на гривню підняти ціни. Але найбільші гравці ринку можуть провести це здорожчання просто скоротивши свої знижки", - зазначив засновник групи компаній "Прайм" Дмитро Льоушкін.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.